Praktyka pedagogiczna dyplomowa w kl. I-III szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - 2 tyg. (40 godz.) 10-5P-ERI2b
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016: | W cyklu 2016n: |
Efekty kształcenia
PC2_KS_W03 Zna dokumentację placówki oraz organizację i
założenia programowe kształcenia i wychowania
uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w
stopniu lekkim w klasach I-II szkoły podstawowej
specjalnej.
PC2_KS_W03 Zna specyfikę pracy z uczniami z lekką
niepełnosprawnością intelektualną w klasach I –III
szkoły podstawowej specjalnej, w tym formy, rodzaje i
etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o
charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele,
metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji
kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i
rewalidacyjnej.
PC2_KS_W03 Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia,
m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy,
nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna
formy działań wpierających ucznia z lekką
niepełnosprawnością intelektualną w placówkach, w
których student realizował praktyki.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć
dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charterze
rewalidacyjnym.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z
lekką niepełnosprawnością intelektualną – na podstawie
własnych obserwacji, analizy udostępnionych
dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz
informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno
- wychowawczych (konspekt) dla uczniów z lekką
niepełnosprawnością intelektualną na poziomie klas I-III
szkoły podstawowej.
PC2_KS_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla uczniów z
lekką niepełnosprawnością intelektualną zgodnie z
opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco
potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces
nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
PC2_KK_K04 Przejawia pozytywny stosunek do uczniów.
PC2_KK_K02 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej
wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych
działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość
do korygowania błędów metodycznych i zdobywania
nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych
poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź
innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i
pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: