Praktyka asystencko-pedagogiczna w placówkach kształcenia integracyjnego / kształcenia specjalnego (przedszkola, szkoły podstawowe) - 2 tyg. (40 godz.) 10-5P-ERI1
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
PC2_KS_W03 Zna dokumentację placówki oraz organizację i
założenia programowe kształcenia i wychowania
dzieci/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w
placówkach kształcenia integracyjnego/ kształcenia
specjalnego (przedszkola, szkoły podstawowe).
PC2_KS_W03 Zna specyfikę pracy z dziećmi/uczniami z
niepełnosprawnością intelektualną, w tym formy,
rodzaje i etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych
oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe
cele, metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji
funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i
rewalidacyjnej w placówkach kształcenia
integracyjnego / kształcenia specjalnego (przedszkola,
szkoły podstawowe).
PC2_KS_W03 Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia,
m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy,
nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna
formy działań wpierających dziecko/ucznia z
niepełnosprawnością intelektualną w placówkach, w
których student realizował praktyki.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć
dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charterze
rewalidacyjnym.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki
dziecka/ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – na
podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych
dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz
informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno
- wychowawczych (konspekt) dla dzieci/uczniów z
niepełnosprawnością intelektualną.
PC2_KS_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla
dzieci/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na
bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces
nauczania do potrzeb i możliwości dzieci/uczniów.
PC2_KK_K04 Przejawia pozytywny stosunek do dzieci/uczniów.
PC2_KK_K02 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej
wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych
działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość
do korygowania błędów metodycznych i zdobywania
nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych
poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź
innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i
pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: