Współpraca z rodziną 10-4S-WZO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA
PE2_W08
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o wybranych środowiskach wychowawczych i instytucjach życia społecznego w kontekście współpracy z rodziną
- przedstawia charakterystykę rodziny jako środowiska wychowawczego
- omawia relacje rodziny i innych instytucji wychowawczo-edukacyjnych w wybranej perspektywie teoretycznej
- definiuje takie pojęcia odnoszące się do relacji jak: współpraca, partnerstwo, współdziałanie, opór
PE2_W13
- ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat wybranych biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw wychowania w rodzinie; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii
- przedstawia charakterystykę wybranych problemów wychowania w rodzinie oraz współpracy szkoły/przedszkola/poradni psychologiczno-pedagogicznej itp. z rodziną
- zna współczesne zagrożenia dla dzieci, młodzieży i rodziny. Poszukuje optymalnych rozwiązań w oparciu o podstawy teoretyczne
PE2_W19
- ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą udzielania pomocy i wsparcia pedagogicznego (w zakresie współpracy z rodzicami dziecka/ucznia na różnych etapach edukacji)
UMIEJĘTNOŚCI
PE2_U01
- posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat wybranych zjawisk związanych z wychowaniem w rodzinie
- w nawiązaniu do poznanych koncepcji teoretycznych, analizuje wybrane zjawiska społeczne dotyczące rodziny, w perspektywie pedagogicznej
- samodzielnie wyszukuje i przetwarza informacje na ten temat, poszukuje optymalnych rozwiązań dla napotkanych problemów
PE2_U05
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących zagadnień związanych ze środowiskiem rodzinnym
- argumentuje w oparciu o kontekst teoretyczny dotyczący środowiska rodzinnego. Potrafi wysuwać tezy i znajduje odpowiednie argumenty na ich poparcie
- powołuje się na poglądy różnych autorów oraz praktyków, kierując się przy tym zasadami etycznym
PE2_U12
- potrafi pracować w zespole; potrafi skutecznie zaplanować działania grupowe i podział pracy w zespole, przygotować i przeprowadzić w grupie prezentację multimedialną na temat wybranych zagadnień dotyczących rodziny jako środowiska wychowawczego oraz współpracy z rodziną
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE2_K05
- rozumie konieczność etycznego zachowania w kontaktach ze środowiskiem rodzinnym dziecka, pomaga w sposób profesjonalny, przestrzegając zasad etyki
- poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych
PE2_K09
- wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski, co przejawia się w formułowanych wnioskach i pomysłach dotyczących zagadnień związanych ze środowiskiem rodzinnym
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: