Szkolna pedagogika zdolności - 1 10-4S-SP1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE2_W08
- Zna instytucje wspomagające rozwój ucznia zdolnego oraz specyfikę ich działania.
PE2_W18
- Definiuje pojęcia zdolności, uzdolnienia, talenty, geniusz, uczeń „podwójnie wyjątkowy”.
- Zna modele teoretyczne zdolności, potrafi wymienić klasyków pedagogiki zdolności i opisać ich poglądy.
PE2_W19
- Zna systemy opieki nad uczniem zdolnym realizowane w różnych krajach.
UMIEJĘTNOŚCI
PE2_U04
- Uzasadnia wybór sposobu organizacji kształcenia uczniów zdolnych z wykorzystaniem odpowiednich koncepcji teoretycznych.
PE2_U05
- Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii w zakresie organizacji kształcenia uczniów zdolnych, swoją wypowiedź popiera rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych z obszaru pedagogiki zdolności, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE2_K01
- Prowadzi refleksję na temat własnych kompetencji i predyspozycji zawodowych do pracy z uczniami zdolnymi, projektuje własną ścieżkę rozwoju, kształtując jednocześnie kompetencje metaloznawcze.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: