Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej 10-4S-MZR
Analiza treści Podstawy Programowej w zakresie edukacji przyrodniczej
Operacjonalizacja celów kształcenia
Podstawowe metody edukacyjne
Metodyka prowadzenia zajęć terenowych
Przygotowanie projektu edukacyjnego. „Opracowanie projektu urządzenia Sali przyrodniczej dla uczniów wczesnej edukacji” (kolokwium w połowie semestru prezentacja projektów- 2osoby 4-5 slajdów)
Zastosowanie zasad nauczania w poszczególnych strategiach nauczania.
Metody i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej.
Ocenianie i ewaluacja.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
PE2_W19 ma szczegółową wiedzę dotyczacą prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie wczesnej edukacji
Kryteria oceniania
nakład pracy studenta – 55 godz , - 2 punkty ECTS
• Część zajęć w postaci ćwiczeń przeprowadzone stacjonarnie. Wykład w postaci prezentacji z komentarzami przesłanej przez prowadzącego. Praca samodzielna nad przydzielonymi projektami kontakt: poczta elektroniczna USOS oraz aplikacje Times - czat, wideospotkania) , Aplikacja Forms – rozwiązanie testu. Komunikacja z wykładowcą w czasie dyżuru (poczta elektroniczna, Skype, Teams
• Zdalna praca zespołowa nad podanymi zagadnieniami. Studenci prezentują swoje projekty za pomocą aplikacji Teams.
Konsultacje indywidualne w postaci korespondencji mailowej w wyznaczonych terminach dyżurów”
Literatura
A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, Wyd. APS, Warszawa 2015
A. Witkowska Tomaszewska, Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w perspektywie wyzwań społeczeństwa, Wyd. APS, Warszawa2016
A. Batorczak (red.) Rozwój zrównoważony na co dzień, Visegrad Fund, Warszawa 2017
S. Elbanowska-Ciemuchowska, Doświadczenia małego odkrywcy, Wyd. Juka Warszawa, 2011
Adel Faber,E. Mazlish, Jak mówić żeby dzieci się uczyły, Media Rodzina, Poznań, 2006
J. Kasperkowiak, Taka piękna jest przyroda, Wyd. Skrzat, Kraków 2010
A. Korwin-Szymanowska,E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, Wyd. APS, Warszawa 2015
T. Parczewska, Edukacja ekologiczna w przedszkolu, Lublin, 2009
K. Żuchełkowska, Edukacja przyrodnicza w przedszkolu, Bydgoszcz, 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: