Człowiek dorosły w systemie edukacji 10-4S-CSE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019L:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE WYKŁADÓW: /UWAGA! Zagadnienia obejmujące treści wykładów (prezentacje) zostały po 25.03.2020 r. przesłane grupie za pośrednictwem poczty elektronicznej./ 1. Koncepcje wymiarów kształcenia ustawicznego Treści przedmiotowe ćwiczeń: 1. Wprowadzenie w problematykę edukacji dorosłych- podstawowe pojęcia. Andragogika jako dyscyplina naukowa o edukacji osób dorosłych. |
W cyklu 2019Ln:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE WYKŁADÓW: /UWAGA! Zagadnienia obejmujące treści wykładów zostały po 25.03.2020 r. przesłane grupie za pośrednictwem poczty elektronicznej/ 1. Koncepcje wymiarów kształcenia ustawicznego |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE2_W07
- Ma uporządkowaną i rozszerzoną wiedzę o uwarunkowaniach społecznych istotnych z punktu widzenia edukacji dorosłych.
PE2_W10
- Zna strukturę systemu edukacji dorosłych.
- Ma rozszerzoną wiedzę o instytucjach edukacyjnych dla osób dorosłych.
PE2_W15
- Ma podstawową wiedzę o dorosłych uczestnikach działalności edukacyjnej.
PE2_W20
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego dla działalności edukacyjnej osób dorosłych; ma wiedzę na temat znaczenia działań edukacyjnych dla rozwoju i funkcjonowania człowieka dorosłego.
UMIEJĘTNOŚCI
PE2_U01
- Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji przy użyciu różnych źródeł na temat zjawisk społecznych zachodzących w systemie edukacji, odnoszących się do osób dorosłych oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych.
PE2_U12
- Potrafi pracować w zespole rozwiązującym teoretyczne problemy człowieka dorosłego w systemie edukacji; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania, potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE_K04
- Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące zagadnień związanych z funkcjonowaniem człowieka dorosłego w systemie edukacji z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki i ich subdyscyplin.
Literatura
W cyklu 2019L:
Literatura obowiązkowa: 1. Frąckowiak A., Półturzycki J. Kształcenie ustawiczne podstawą nowoczesnej edukacji, Warszawa-Płock-Radom 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Karney E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2007. |
W cyklu 2019Ln:
Literatura podstawowa: 1. Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. WYd. Naukowe UAM, Poznań 1996 Literatura uzupełniająca: 1. Błaszczak I., Kultura ludowa jako czynnik pobudzania aspiracji poznawczych i potrzeb transgresyjnych wychowanków uniwersytetów ludowych, W: Transgresja jako motyw refleksji nad wychowaniem, (red.) Ciążela A., Jaronowska S., Wydawnictwo APS, Warszawa 2017. |
Uwagi
W cyklu 2019L:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny - tryb pracy tradycyjnej NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje): 35 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej zajęcia realizowane są za pośrednictwem poczty elektronicznej (przesyłane przez wykładowcę zadania i odsyłane przez studentów opracowania na adres mailowy wykładowcy). Konsultacje, objaśnienia udzielane są telefonicznie lub drogą poczty elektronicznej. |
W cyklu 2019Ln:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny - tryb pracy tradycyjnej NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład, konsultacje): 18 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej zajęcia realizowane są za pośrednictwem poczty elektronicznej (przesyłane przez wykładowcę zadania i odsyłane przez studentów opracowania na adres mailowy wykładowcy). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: