Andragogika 10-4S-AND1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu student:
PE2_W10
Ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych oraz kulturalnych, pomocowych, terapeutycznych i opiekuńczych, w zakresie edukacji dorosłych
PE2_W13
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych osób dorosłych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących
PE2_W15
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o osobach dorosłych, będących podmiotem działalności edukacyjnej, wychowawczej i opiekuńczej oraz kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej
PE2_W18
Zna genezę i stan rozwoju andragogiki
Zna terminologię używaną w zakresie andragogiki, zna jej źródła
PE2_W19
Zna strukturę i zadania instytucji oświaty dorosłych
PE2_W20
- Rozumie znaczenie działań edukacyjnych dla rozwoju i funkcjonowania człowieka dorosłego
- Ma wiedzę na temat specyfiki aktywności kulturalnej i społecznej osób dorosłych
- Ma wiedzę w zakresie różnych zadań edukacyjnych, pozwalającą na diagnozowanie potrzeb i charakteryzowanie zjawisk w obszarze edukacji dorosłych
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kwestii społecznych w odniesieniu do edukacji osób dorosłych
PE2_U01
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych w obszarze edukacji dorosłych przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych
PE2_U11
Potrafi ukierunkować działania osoby dorosłej na jej rozwój, a także ma świadomość pracy nad własnym rozwojem, jako procesem całożyciowym
PE2_K01
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu andragogiki, dokonuje samooceny własnych kompetencji i dąży do ich rozwoju
PE2_K03
Rozumie i docenia znaczenie teoretycznego dorobku nauk pedagogicznych i społecznych dla doskonalenia działań edukacyjnych odnoszących się do osób dorosłych
PE2_K04
- Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy z zakresu andragogiki,
- Posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień swoich wypowiedzi z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: