Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolu 10-4P-WPZ1
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
PE2_W07 ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych nawiązywanych przez uczestników procesu wczesnej edukacji oraz czynnikach wpływających na ich kształtowanie się zdobywaną w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_W15 ma pogłębioną widzę o nauczycielach i nauczycielach-specjalistach, jako realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej zdobywaną w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_U07 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych z obszaru trudności dzieci w opanowywaniu umiejętności szkolnych zdobywane w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_U08 potrafi dokonać poprawnej analizy teoretycznej obserwowanych i podejmowanych działań praktycznych w pracy z dziećmi na etapie wczesnej edukacji na podstawie doświadczeń zdobywanych w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_U09 potrafi zaproponować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych dotyczących dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także przewidywać skutki zaproponowanych działań na podstawie doświadczeń zdobywanych w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2U10 potrafi wybrać i zastosować zindywidualizowany sposób postępowania wobec danego dziecka z trudnościami w uczeniu się, dobrać odpowiednie do jego potrzeb i możliwości metody pracy na podstawie doświadczeń zdobywanych w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_U11 potrafi samorzutnie podejmować działania w celu własnego rozwoju, a także wspierać uczestników procesu edukacyjno-wychowawczego w zdobywaniu przez nich wiedzy i rozwijaniu samodzielności w procesie uczenia się odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_U12 potrafi skutecznie współpracować w zespole przyjmując wspólne cele działania, zarówno kierować praca zespołu, jak i pełnić rolę jego odpowiedzialnego i aktywnego członka odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_K01 ma gruntowną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wczesnej edukacji dzieci z trudnościami w uczeniu się i rozumie ciągła potrzebę doskonalenia się odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w czasie praktyk asystencko-pedagogicznych, odznacza się rozwagą i dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wynikających z programu praktyk i bieżących zadań praktykanta odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_K05 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w czasie realizacji praktyk asystencko- pedagogicznych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym z trudnościami w uczeniu się, za podejmowane decyzje, działania i ich skutki, odznacza się odpowiedzialnością wobec ludzi, dla których dobra stara się działać i odznacza się taką postawą odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: