Praktyka asystencka pedagogiczna - korekcyjna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych 10-4P-PEK1a
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019Zn: |
Efekty kształcenia
PE2_W07 Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych tworzących się pomiędzy uczestnikami procesu wczesnej
edukacji oraz czynnikach wpływających na ich kształtowanie się
PE2_W15 Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach - specjalistach, jako realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej,
opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej
PE2_U07 ma pogłębione umiejętności obserwowania i diagnozowania trudności dzieci w opanowywaniu umiejętności szkolnych
PE2_U08 Potrafi dokonać poprawnej analizy obserwowanych i podejmowanych działań praktycznych w pracy z dziećmi na etapie wczesnej
edukacji
PE2_U09 Potrafi zaproponować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, dotyczących dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także przewidywać skutki zaproponowanych działań
PE2_U10 W konsultacji z opiekunem praktyki w placówce potrafi wybrać i zastosować zindywidualizowany sposób postępowania wobec danego dziecka, dobrać odpowiednie do jego potrzeb i możliwości metody pracy, stosownie do zadań realizowanych w ramach odpowiedniego rodzaju
praktyki, zawartych w autorskich programach praktyk
PE2_U11 Odpowiednio do danego rodzaju praktyki i zgodnie z zadaniami zawartymi w autorskich programach praktyk, potrafi samorzutnie
podejmować działania praktyk w celu własnego rozwoju, a także wspierać uczestników procesu edukacyjno-wychowawczego w zdobywaniu przez nich wiedzy i rozwijaniu samodzielności w procesie uczenia się
PE2_U12 Potrafi skutecznie współpracować w zespole przyjmując wspólne cele działania, zarówno kierować praca zespołu, jak i pełnić rolę jego odpowiedzialnego i aktywnego członka, w formach i zakresach dostosowanych do określonego rodzaju praktyki i zgodnie z zadaniami zawartymi w
autorskich programach praktyk
PE2_K01 Ma gruntowną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wczesnej edukacji dzieci z trudnościami w uczeniu się i rozumie ciągła potrzebę doskonalenia się, również dzięki doświadczeniom zdobywanym w toku realizacji odpowiednich rodzajów praktyk
PE2_K04 Odznacza się rozwagą i dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wynikających z programu praktyk i bieżących zadań praktykanta wyznaczonych w odpowiednim autorskim programie praktyk
PE2_K05 Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w trakcie realizacji praktyk asystencko-pedagogicznych
PE2_K06 Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym z trudnościami w uczeniu się, za podejmowane decyzje, działania i ich skutki, odznacza się taką postawą w czasie realizacji odpowiedniego rodzaju praktyk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: