Metodyka edukacji plastycznej w kształceniu przedmiotowym 10-3S-MPK1
techniki plastyczne w kontekście potrzeb uczniów w kształceniu przedmiotowym:
organizacja pracowni plastycznej
organizacja lekcji plastyki
organizacja warsztatów plastycznych
warsztat malarza warsztatem nauczyciela
warsztat grafika warsztatem nauczyciela
warszat rzeźbiarza warsztatem nauczycela
temat a technika; obserwacją i interpretacją poprzez wasztat nauczyciela plastyki
analiza dzieła sztuki w kontekście wybranych zagadnień edukacji artystycznej
analiza warsztatu pedegagoga w kotekście wybranych zagadnień sztuk wizualnych
aspekty wychowwcze w edukacji artystycznej
aspekty rozwojowe w edukacji artystycznej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Z: |
Kryteria oceniania
Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji.
Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Ocena wykonanych prac.
Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej.
Literatura
obowiązkowa
Arnheim R.: 1978. Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka. WAiF, Warszawa
Zwolińska K., Malicki Z.: 1999. Słownik terminów plastycznych. Wiedza Powszechna, Warszawa
Callen A., Collins A., Januszczak W.: 1999. Techniki malarskie wielkich mistrzów. Arkady, Warszawa
uzupełniająca
Berger J.: 1997 Sposoby widzenia. Rebis, Poznań
Białostocki J.: 1991, t. 1 i 2 Sztuka cenniejsza niż złoto. Opowieść o sztuce europejskiej naszej ery. PWN, Warszawa
Gombrich E.: 1981. Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawienia obrazowego. PIW, Warszawa
Gombrich E.: 1997 O sztuce. Arkady, Warszawa
Kaczorowski B.: 1996 Słownik szkolny. Zabytki kultury polskiej. WSiP, Warszawa
Mikocka-Rachubowa K.: 1998 Słownik szkolny. Terminy i pojęcia z wiedzy o sztuce. WSiP, Warszawa
red. zbiorowy.: 1997. Słownik terminologiczny sztuk pięknych. PWN, Warszawa
red. zbiorowy.: 1993. Słownik szkolny. Malarze, rzeźbiarze, architekci. WSiP, Warszawa
red. zbiorowy.: 1989-2000. Sztuka świata. Arkady. Warszawa. t. 1-13
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student zna zarówno założenia programowe i zakres treści merytorycznych realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych w placówce praktyk, jak też dysponuje niezbędną wiedzą dydaktyczną i metodyczną do ich realizacji.
2. Student zna założenia organizacyjne placówki praktyk.
Umiejętności:
1. Student potrafi przeprowadzić diagnozę pedagogiczną uczniów i poszerzyć ją o zagadnienia specyficzne dla specjalności.
2. Student potrafi przeprowadzić zajęcia dydaktyczne oraz współpracować z personelem placówki praktyk.
Kompetencje:
1. Student potrafi podjąć merytoryczną dyskusję na temat procesu dydaktycznego i wychowawczego realizowanego w placówce praktyk.
2. Student ma świadomość społecznych i etycznych aspektów zadań realizowanych w placówce praktyk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: