Montaż filmowy 10-3S-MFI
TREŚCI LICZBA GODZIN
1. Historia filmu Okres „Przed filmowy” Eadeard Muybridge, August i Louis Lumière, Georges Méliès,
Amerykańskie kino nieme Edwin Porter, David Grifith, kino nieme Rosja Sergiusz Eisensztajn, Dziga Wiertow, Lew Kuleszow rozwój filmowych środków wyrazu, rola montażu 6
2. realizacja ćwiczenia montażowego „scenka dialogowa”. Znaczenie kierunków w kadrze, oś montażowa, kontrplan. Znaczenie komend przy realizacji zdjęć. W ćwiczeniu wszyscy studenci występują kolejno jako: aktor, operator, reżyser 12
3. Montaż scenki dialogowej. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość
4. Realizacja ćwiczenia „pasaż”. Kierunki w kadrze, przechodzenie ruchu z kadru na kadr, akcja równoległa,
5. Montaż w filmie dokumentalnym. Różnice pomiędzy reportażem a filmem dokumentalnym, granice filmu dokumentalnego. narracja w filmie dokumentalnym, montaż, dźwięk 6
6. Montaż ćwiczenia „Genewa salon auto” ( materiały własne). Montaż wypowiedzi, stosowanie ujęć „przebitkowych”, rola tła muzycznego 18
7. Montaż teledysku „Brygada Kryzys”. Montaż wielokamerowy, Specyfika montażu, montaż metryczny zgodny z frazą, rytmem. 12
8. Przegląd filmów i archiwizacja. Rodzaje formatów i sposoby kompresji 12
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student ma podstawową znajomość filmowych środków wyrazu i elementów warsztatu filmowego.
2. Student zna proces technologiczny powstawania filmu i jego związek z rozwiązaniami warsztatu filmowego.
Umiejętności:
1. Student potrafi we wskazanym zakresie przeprowadzić samodzielnie montaż filmowy.
2. Student potrafi posługiwać się wybranymi programami komputerowymi edycji wideo.
Kompetencje:
1. Student potrafi przeprowadzić analizę montażu filmowego we wskazanym utworze audiowizualnym.
2. Student potrafi przeprowadzić analizę montażu we własnej pracy i uzasadnić dobór środków wyrazu filmowego oraz rozwiązań warsztatowych.
Kryteria oceniania
Obserwacja studenta przy pracy
Konsultacja / korekta projektów
Rozmowa na temat gotowej pracy
Literatura
Murch W. W mgnieniu oka Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006
Zonn L. O montażu filmowym Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001
Reisz K. Technika montażu filmowego WAiF Warszawa 1967
Morin E. Kino i wyobraźnia PIW Warszawa 1975
Eisenstein S. Nieobojętna przyroda WAiF 1975
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: