Działania intermedialne w arteterapii 10-3S-DIA
Tworzenie obiektów artystycznych z wykorzystaniem technik arteterapii.
Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.
Dokumentacja gotowego wytworu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.
W cyklu 2020Z:
Tworzenie obiektów artystycznych z wykorzystaniem technik arteterapii. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student ma wiedzę na temat intermediów i ich zastosowań w arteterapii.
2. Student zna przykłady oddziaływania terapeutycznego za pomocą intermediów.
Umiejętności:
1. Student stosuje działania intermedialne do świadomej realizacji celów i zadań arteterapeutycznych.
2. Student potrafi zorganizować i przeprowadzić procesualne działanie grupowe o charakterze edukacyjnym lub terapeutycznym z użyciem środków intermedialnych.
Kompetencje:
1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnego postępowania jako organizatora pracy grupowej i jej uczestnika.
2. Student jest świadomy etycznego wymiaru organizowania i prowadzenia działań grupowych o charakterze pedagogicznym lub terapeutycznym.
Kryteria oceniania
Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Godziny kontaktowe np. wykład 15
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie się do egzaminu 10
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10
Inne formy 5
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Praktyki zawodowe
Mazowieckie Specjalistyczne Centrum Zdrowia
Literatura
Podstawowa
A. Gwóźdź red. Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001
Ip H.S., Kwong B., Smart Ambience Games for Children with Learning Difficulties, Proceedings of Edutainment 2006 International Conference on E-learning and Games, 16–19 April 2006, Zhejiang University, Hangzhou, China.
L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006
Tanaś M., Technical and Vocational Education and Training: A Vision for the Twenty-first Century. Recommendations to the Director-General of UNESCO [w:] Second International Congress on Technical and Vocational Education. UNESCO. Seul, Republika Korei (1999) - współautorstwo,
Tanaś M., Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym (2005).
Uzupełniająca:
Bednarski P., Łoza B., Pałuba M., Zielińska A., Nowe środki wyrazu w arteterapii:instalacja, happening, performance, „Psychiatria Polska” 2010; XLIV, 3 (suplement), s. 105–106.
Chmielnicka-Plaskota A., Łoza B., Innowacyjność arteterapii – metody arteterapii,[w:] Rabczenko A., Tanaś M., Doliński A., Świtalski K. (red, EDUKACJA– droga innowacyjnej przedsiębiorczości. Skrypt akademicki, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom 2012, s. 133–156.
O. Hansen, J. Gola red:. Ku formie otwartej. Państwowa Galeria Sztuki Zachęta. Warszawa 2005
L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006
Snyder, Beverly A., Expressive Art Therapy Techniques: Healing the Soul through Creativity. Journal of Humanistic Education and Development, v36 n2 s. 74-82 Dec 1997
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych. Godziny kontaktowe np. wykład 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: