Malarstwo II 10-3F-MA2
Sposób pomiaru efektów kształcenia i liczba godzin
1. Rozwijanie świadomości artystycznej i umiejętności doboru środków wyrazu, poprzez ćwiczenia związane z realizacją określonych zadań, projektów - 6
2.Zadania indywidualne, ćwiczenia na zadany temat, aktywujące własne metody kreacji - 12
3. Zadania zbiorowe związane z dyskusją dydaktyczną i ukierunkowaniem wynikającym z treści ćwiczeń - 6
4. Ćwiczenia w pracowni, martwa natura - 25
5. Ćwiczenia w pracowni, model - 25
6. Ćwiczenia w pracowni, przestrzeń pracowni - 16
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student posiada podstawową wiedzę na temat warsztatu malarskiego i technik malarskich.
2. Student ma wiedzę na temat podstawowych problemów malarstwa i podstaw operowania malarskimi środkami wyrazu.
3. Student zna w podstawowym zakresie zarys historii malarstwa europejskiego.
Umiejętności:
1. Student potrafi dokonać właściwego doboru malarskich środków wyrazu do realizowanej treści.
2. Student poprzez doskonalenie swojego warsztatu znajduje własny język malarski.
Kompetencje:
1. Student ma świadomość ciągłości tradycji malarskiej i poprzez nią postrzega zjawiska sztuki współczesnej oraz poszukuje własnego języka wypowiedzi.
2. Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem użycia środków malarskich.
3. Student potrafi publicznie zaprezentować swoje dzieła i podjąć merytoryczną dyskusję na temat własnej pracy.
Kryteria oceniania
Dyskusja i analiza szkiców i projektów. Korekty i przeglądy prac powstałych podczas zajęć w pracowni, jak i powstałych poza pracownią.
Nakład pracy studenta
1.Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 90
2.Przygotowanie się do zajęć, lektury - 60
3.Inne formy - 30
Literatura
1. „Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku”, Marcin Giżycki
2. „Techniki wielkich mistrzów malarstwa”, Warszawa 1999
3. „ Patrząc” Józef Czapski
4. „Obrazy jak malowane” (2006)
5. „Estetyka kontra sztuka. Kompromitacja założeń estetycznych w konfrontacji ze sztuką nowoczesną”. (2007) Maria Anna Potocka
6. „Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000” (2007)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: