Malarstwo I 10-3F-MA1
TREŚCI LICZBA GODZIN
…Rozwijanie świadomości artystycznej i umiejętności doboru środków wyrazu, poprzez ćwiczenia związane z realizacją określonych zadań, projektów. 6
...Zadania indywidualne, ćwiczenia na zadany temat, aktywujące własne metody kreacji. 12
...Zadania zbiorowe związane z dyskusją dydaktyczną i ukierunkowaniem wynikającym z treści ćwiczeń. 6
…martwa natura 25
…model 25
…przestrzeń pracowni 16
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student posiada podstawową wiedzę na temat warsztatu malarskiego i technik malarskich.
2. Student ma wiedzę na temat podstawowych problemów malarstwa i podstaw operowania malarskimi środkami wyrazu.
3. Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą eksponowania dzieła sztuki.
Umiejętności:
1. Student potrafi dokonać właściwego doboru malarskich środków wyrazu do realizowanej treści.
2. Student posługuje się szkicem malarskim lub rysunkowym jako etapem pracy nad dziełem.
Kompetencje:
1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem użycia środków malarskich.
2. Student potrafi publicznie zaprezentować swoje dzieła i podjąć merytoryczną dyskusję na temat własnej pracy.
3. Student potrafi nawiązać kontakt z modelem i właściwie z nim pracować, umiejętnie organizując pozowanie.
Kryteria oceniania
ocena pracy studenta, ocena prezentowanych prac
rozmowa na temat pracy
konsultacja ustna na temat projektów i/lub pracy
obserwacja studenta i ocena wypowiedzi studenta w trakcie zajęć
ocena na podstawie obserwacji pracy grupowej
Literatura
-„Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku”, Marcin Giżycki
-„Techniki wielkich mistrzów malarstwa”, Warszawa 1999
-„ Patrząc” Józef Czapski
-„Obrazy jak malowane” (2006)
-„Estetyka kontra sztuka. Kompromitacja założeń estetycznych w konfrontacji ze sztuką nowoczesną”. (2007) Maria Anna Potocka
-„Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000” (2007)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: