Wybrane zagadnienia terapii zachowań problemowych 10-2S-WZT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
TREŚCI: 1. Pojęcie zaburzeń w zachowaniu, kryteria diagnostyczne wg ICD-10 oraz DSM-V ODD, CD i ADHD. 2. Zachowania problemowe: przyczyny i sposoby ich rozpoznawania. 3. Portret psychologiczny i odbiór społeczny dziecka z zaburzeniami zachowania. 4. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych z dzieckiem z CD, ODD, ADHD (w dwóch środowiskach – dom/szkoła). 5. Metody terapii i pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania. 6. Profilaktyka w zaburzeniach zachowania. 7. Projektowanie arkuszy obserwacji zachowań dziecka, scenariusza zajęć, planu działań wspierających. |
W cyklu 2020Ln:
TREŚCI: 1. Pojęcie zaburzeń w zachowaniu, kryteria diagnostyczne wg ICD-10 oraz DSM-V ODD, CD i ADHD. 2. Zachowania problemowe: przyczyny i sposoby ich rozpoznawania. 3. Portret psychologiczny i odbiór społeczny dziecka z zaburzeniami zachowania. 4. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych z dzieckiem z CD, ODD, ADHD (w dwóch środowiskach – dom/szkoła). 5. Metody terapii i pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania. 6. Profilaktyka w zaburzeniach zachowania. 7. Projektowanie arkuszy obserwacji zachowań dziecka, scenariusza zajęć, planu działań wspierających. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
PC1_KS_W04
zna pojęcie, klasyfikacje i przyczyny zachowań problemowych,
PC1_KS_W04
zna podstawowe sposoby rozpoznawania uwarunkowań zachowań problemowych oraz metody terapii,
PC1_KS_U02
potrafi zaplanować proces rozpoznania uwarunkowań zachowań problemowych,
PC1_KS_U07
potrafi zaplanować proces terapii zachowań problemowych,
PC1_KS_K01
potrafi współpracować w grupie realizując zadania.
Literatura
W cyklu 2020L:
1.Faber, A., Mazlish, E.(2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań. 2. Kaleta K., Mróz J. (2010). Psychologiczne aspekty trudności w wychowywaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Wyd. Pedagogiczne ZNP, Kielce. 3. Kaufman, R. (2016). Autyzm. Przełom w podejściu. Wyd. Vivante, Białystok. 4. Kołakowski A. (red.).(2013). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP, Sopot. 5.Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Wyd. GWP, Gdańsk. 6. Wolańczyk T., Komender J. (red.). (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL, Warszawa. |
W cyklu 2020Ln:
1.Faber, A., Mazlish, E.(2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań. 2. Kaleta K., Mróz J. (2010). Psychologiczne aspekty trudności w wychowywaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Wyd. Pedagogiczne ZNP, Kielce. 3. Kaufman, R. (2016). Autyzm. Przełom w podejściu. Wyd. Vivante, Białystok. 4. Kołakowski A. (red.).(2013). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP, Sopot. 5.Kołakowski A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Wyd. GWP, Gdańsk. 6. Wolańczyk T., Komender J. (red.). (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL, Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Link do zespołu studenci dzienni : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3237518d4b7d4cabb49f7d391fd76860%40thread.tacv2/conversations?groupId=02cd29ee-7396-4331-b5da-9be5f42d19d5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 godziny kontaktowe: 15 |
W cyklu 2020Ln:
studia zaoczne https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab467b3737440477eb8d7f346ee739a5a%40thread.tacv2/conversations?groupId=212ac87f-7310-4310-909e-5b640950c094&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 godziny kontaktowe: 12 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: