W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Borecka, I. (2008), Biblioterapia formą terapii pedagogicznej, Wałbrzych: wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa. 2. Tomasik, E. (1994), Czytelnictwo i biblioterapia w pedagogice specjalnej, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. 3. Kuracki, K. (2015),Biblioterapia wychowawcza w budowaniu zasobów u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - szanse i możliwości (W:) B. Szczupał, A. Giryński, G. Szumski (red.) W poszukiwaniu indywidualnych dróg wspierających wszechstronny rozwój osób z niepełnosprawnością, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Borecka, I. (2002), Biblioterapia w szkole podstawowej i gimnazjum. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli i bibliotekarzy, Wałbrzych: Wydawnictwo UNUS. 2. Borecka, I., Wontorowska-Roter, S. (2003), Biblioterapia w edukacji dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wałbrzych: Wydawnictwo UNUS. 3. Fedorowicz, M., Kruszewski, T.(red.) (2007), Biblioterapia. Z zagadnień pomocy niepełnosprawnym użytkownikom książek, Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. 4. Głodkowska, J. (2001), Zabawa i nauka w kręgu baśni. metoda wspomagani wrażliwości edukacyjnej dziecka lekko upośledzonego umysłowo w wieku wczesnoszkolnym, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. 5. Hrycyk, K. (red.) (2012) , O potrzebie biblioterapii, Wrocław: Polskie Towarzystwo biblioterapeutyczne. 6. Łaba, A. (2011), Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. 7. Molicka, M. (2011), Biblioterapia i bajkoterapia. Rola literatury w procesie zmiany rozumienia świata społecznego i siebie, Poznań: Media Rodzina 8. Szczupał, B. (2009), O literaturze dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością-recepcja, edukacja, terapia, wsparcie, twórczość, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa. Literatura (kształcenie na odległość) Kuracki, K. (2018), Biblioterapia i bajkoterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, (W:) E. Śmiechowska - Petrovskij, E. Kwiatkowska (red), Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku. Terapia i wspieranie., Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW (link do e-booka poniżej) http://www.fundacjavectis.org/sites/default/files/inline-files/Dzieci%20z%20trudnos%CC%81ciami%20poznawczymi%20i %20emocjonalnymi.pdf Kuracki, K. (2020). Teksty literackie w biblioterapii wychowawczej-propozycja kategoryzacji kryteriów doboru. Forum Pedagogiczne, 2, 75-94
Linki do stron z filmami i informacjami o kamishibai: https://www.tibum.pl/shop/co-to-jest-kamishibai https://www.youtube.com/watch?v=XbC1YxiPrVw
|
W cyklu 2020Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Borecka, I. (2008), Biblioterapia formą terapii pedagogicznej, Wałbrzych: wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa. 2. Tomasik, E. (1994), Czytelnictwo i biblioterapia w pedagogice specjalnej, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. 3. Kuracki, K. (2015),Biblioterapia wychowawcza w budowaniu zasobów u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - szanse i możliwości (W:) B. Szczupał, A. Giryński, G. Szumski (red.) W poszukiwaniu indywidualnych dróg wspierających wszechstronny rozwój osób z niepełnosprawnością, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Borecka, I. (2002), Biblioterapia w szkole podstawowej i gimnazjum. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli i bibliotekarzy, Wałbrzych: Wydawnictwo UNUS. 2. Borecka, I., Wontorowska-Roter, S. (2003), Biblioterapia w edukacji dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wałbrzych: Wydawnictwo UNUS. 3. Fedorowicz, M., Kruszewski, T.(red.) (2007), Biblioterapia. Z zagadnień pomocy niepełnosprawnym użytkownikom książek, Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. 4. Głodkowska, J. (2001), Zabawa i nauka w kręgu baśni. metoda wspomagani wrażliwości edukacyjnej dziecka lekko upośledzonego umysłowo w wieku wczesnoszkolnym, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. 5. Hrycyk, K. (red.) (2012) , O potrzebie biblioterapii, Wrocław: Polskie Towarzystwo biblioterapeutyczne. 6. Łaba, A. (2011), Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. 7. Molicka, M. (2011), Biblioterapia i bajkoterapia. Rola literatury w procesie zmiany rozumienia świata społecznego i siebie, Poznań: Media Rodzina 8. Szczupał, B. (2009), O literaturze dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością-recepcja, edukacja, terapia, wsparcie, twórczość, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa. Literatura (kształcenie na odległość) Kuracki, K. (2018), Biblioterapia i bajkoterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, (W:) E. Śmiechowska - Petrovskij, E. Kwiatkowska (red), Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku. Terapia i wspieranie., Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW (link do e-booka poniżej) http://www.fundacjavectis.org/sites/default/files/inline-files/Dzieci%20z%20trudnos%CC%81ciami%20poznawczymi%20i %20emocjonalnymi.pdf Kuracki, K. (2020). Teksty literackie w biblioterapii wychowawczej-propozycja kategoryzacji kryteriów doboru. Forum Pedagogiczne, 2, 75-94
Linki do stron z filmami i informacjami o kamishibai: https://www.tibum.pl/shop/co-to-jest-kamishibai https://www.youtube.com/watch?v=XbC1YxiPrVw
|