Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu 10-2S-SRD1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KK_W06
ma elementarną, uporządkowaną wiedzę w zakresie fonetyki języka polskiego: umie przeprowadzić klasyfikację głosek języka polskiego oraz zna zapis fonetyczny
PC1_KK_W06
ma podstawową wiedzę na temat rozwoju mowy dziecka z wadą słuchu i czynników je warunkujących
PC1_KS_W06
ma podstawową wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej oraz stosowanych narzędzi badawczych
PC1_KS_W01
zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu
PC1_KS_W02
ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o metodach terapii w surdologopedii oraz sposobów oceny postępów w rewalidacji dziecka z wadą słuchu
PC1_KS_W06
zna metody diagnozy operacyjnego rozumowania w zakresie potrzebnym do uczenia się matematyki na poziomie elementarnym
PC1_KS_W06
zna metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu wykorzystywane we wczesnym wspomaganiu rozwoju i reedukacji trudności w nauce czytania i pisania oraz trudności w uczeniu się matematyki
PC1_KS_W01
zna koncepcję oraz program wychowania słuchowego a także metody wspmagajęce proces odczytywania mowy z ust wykorzystywane w rehabilitacji dziecka z wadą słuchu
PC1_KS_U01
potrafi zróżnicować głoski języka polskiego i dobierać pary opozycyjne
PC1_KS_U03
Zna metody diagnozy posiada elementarne umiejętności badawcze w zakresie diagnozy surdologopedycznej, trudności w czytaniu i pisaniu oraz opanowaniu pojęć matematycznych przez dzieci z wadą słuchu
PC1_KS_U03
umie wykorzystując właściwe kryteria określić poziomu funkcjonowania psychoruchowego małego dziecka z wadą słuchu
PC1_KS_U03
posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju rehabilitacji oraz reedukacji dziecka z wadą słuchu z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć
PC1_KS_U03
potrafi przygotować w oparciu o diagnozę wstępną plan oraz opracować scenariusz zajęć surdologopedycznych, reedukacyjnych dla dziecka z wada słuchu i przeprowadzić takie zajęcia
PC1_KS_U03
potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu
PC1_KS_K02
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wy¬konywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualna terapię dziecka z wadą słuchu
PC1_KS_K02
potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu
PC1_KS_K02
Potrafi kształtować właściwe relacje pomiędzy surdopedagogiem – rodzicem- dzieckiem z wadą słuchu
PC1_KS_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie i, przyjmując w niej różne role
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: