Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju w procesie uczenia się dziecka 10-2S-PIR1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KK_W02
Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, pedagogiki uczenia się małego dziecka .
PC1_KK_W03
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu rehabilitacji małego dziecka
PC1_KK_W06
Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę z zakresu psychologicznych i społecznych teorii rozwoju dziecka oraz rozumie ich uwarunkowania w procesie wspomagania rozwoju.
PC1_KK_W06
PC1_KK_W09
PC1_KS_W01
Student zna oraz charakteryzuje mechanizmy uczenia się oraz uwarunkowania rozwoju małego dziecka.
PC1_KK_W02
PC1_KS_W03
PC1_KS_W04
Student wskazuje oraz opisuje modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania.
PC1_KK_W06
PC1_KK_W09
PC1_KS_W01
PC1_KS_W03
Zna, rozróżnia oraz opisuje koncepcje rehabilitacji, edukacji, terapii małego dziecka.
PC1_KK_W06
PC1_KK_W09
PC1_KS_W01
PC1_KS_W05
PC1_KS_W06
Student zna oraz formułuje założenia wczesnej interwencji w systemie opieki zdrowotnej oraz wczesnego wspomagania w systemie edukacji.
Umiejętności
PC1_KS_U01
Student potrafi określić czynniki warunkujące rozwój dziecka na podstawie znajomości koncepcji rozwoju człowieka.
PC1_KS_U02
Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii, pedagogiki uczenia się w celu dokonania charakterystyki procesu wspomagania rozwoju małego dziecka.
PC1_KS_U01
Student rozumie oraz potrafi wyjaśnić znaczenie interdyscyplinarnego podejścia w procesie wspomagania rozwoju małego dziecka oraz umie wskazać zależności między obszarami działań.
PC1_KS_U03
Student potrafi scharakteryzować oraz zinterpretować modele organizacji wczesnej interwencji z uwzględnieniem potrzeb rodziny małego dziecka.
PC1_KK_U03
PC1_KS_U04
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności , korzystając z różnych źródeł w zakresie tematyki rozwoju dziecka
PC1_KK_U03
PC1_KS_U01
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji aktywności małego dziecka , potrafi określić fazy rozwoju.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U04
Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności terapeutycznej, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych.
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
PC1_KK_K02
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: