Metodyka nauczania zintegrowanego dzieci niewidomych - 2 10-2S-MZN2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
1) Zasady nauczania, metody i formy kształcenia zintegrowanego uczniów niewidomych w kontekście realizacji treści polonistycznych, matematycznych i społeczno-przyrodnicznych. Struktura organizacyjna zajęć – planowanie, realizacja, ewaluacja. 2) Analiza podstawy programowej – identyfikacja potencjalnych trudności w realizacji wybranych treści na zajęciach tyflodydaktycznych. Wybrane strategie organizacji zajęć dydaktycznych i wychowawczych dla uczniów niewidomych w młodszym wieku szkolnym. Środki nauczania w edukacji wczesnoszkolnej; dobieranie i wykonywanie właściwych środków do realizacji określonych treści programowych. 3) Podstawowe założenia nauki bezwzrokowego rysowania i czytania rysunku wypukłego. Zasady doboru tyflografiki do zajęć dydaktycznych - ocena poprawności wykonania rysunków dotykowych w poszczególnych technikach. 4) Metodyczna poprawność w organizacji i realizacji zajęć zintegrowanych na przykładzie wybranych lekcji (edukacja przyrodnicza, matematyczna, polonistyczna, zdrowotno-ruchowa) – analiza materiałów filmowych (ocena specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w danej klasie, analiza zastosowanych rozwiązań metodycznych). 5) Pomoce tyflodydaktyczne a kompensacja sensoryczna i językowa. Opis słowny i audiodeskrypcja w edukacji wczesnoszkolnej w kontekście specyfiki procesów poznawczych u dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym. Strategie redagowania pisemnych i ustnych opisów elementów wizualnych zawartych w standardowych materiałach dydaktycznych. 6) Strategie rozwiązywania trudności wychowawczych w pracy dydaktycznej z uczniami niewidomymi w młodszym wieku szkolnym – analiza przypadków. Bariery komunikacyjne w praktyce szkolnej. Umiejętności komunikacyjne w pracy tyflopedagoga. Refleksyjność w pracy dydaktycznej z uczniami niewidomymi. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
PC1_KS_W03; PC1_KS_W04; PC1_KS_W06
Zna zasady, metody i formy organizacji procesu dydaktycznego w klasach 1-3 dla uczniów niewidomych
PC1_KS_W05
Potrafi wymienić specjalne potrzeby edukacyjne uczniów niewidomych oraz strategie zaspakajania tych potrzeb
PC1_KS_W03; PC1_KS_W04; PC1_KS_W06
Zna zasady doboru i adaptacji pomocy dydaktycznych dla uczniów niewidomych
PC1_KS_U03; PC1_KS_U04
Potrafi dokonać diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów niewidomych i na jej podstawie dokonać niezbędnych modyfikacji procesu nauczania
PC1_KS_U03
Potrafi w sposób metodycznie poprawny zaplanować i przeprowadzić zajęcia zintegrowane dla uczniów niewidomych, w tym m.in. przygotować scenariusz zajęć wraz z zaadaptowanymi pomocami dydaktycznymi
PC1_KS_U04
Potrafi przygotować (wykonać samodzielnie lub zaadaptować) pomoce dydaktyczne dla uczniów niewidomych w wieku wczesnoszkolnym, w tym grafikę dotykową
PC1_KS_K01
Wykazuje wrażliwość wobec edukacyjnej i psychospołecznej sytuacji ucznia z dysfunkcją wzroku
PC1_KS_K02
Potrafi współdziałać i pracować w małej grupie warsztatowej, przyjmując w niej różne role
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Link do zespołu „Metodyka nauczania zintegrowanego dzieci niewidomych - 2”: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aff1e54e381bf4b3281a1553d553b0db9%40thread.tacv2/conversations?groupId=d19fbd40-7a9c-4cfc-b833-8b13dbf50410&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 metody kształcenia: metody ćwiczebne, konwersatorium, dyskusja, objaśnienie, opisowo-krytyczna analiza źródeł, analiza materiałów filmowych nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: