Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu 10-2S-MWP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2016Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
PC1_KS_W02 zna podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji przedszkolnej dzieci słabo słyszących i niesłyszących oraz realizowane programy nauczania w przedszkolach specjalnych oraz integracyjnych
PC1_KS_W04 ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat celów, metod i form pracy stosowanych w kształceniu i wychowaniu dzieci słabo słyszących/ niesłyszących na poziomie wychowania przedszkolnego
PC1_KS_W04 ma podstawową wiedzę na temat metod rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej w odniesieniu do kształcenia dziecka słabo słyszącego oraz niesłyszącego w przedszkolach specjalnych i integracyjnych
PC1_KS_W04 ma elementarną, uporządkowaną wiedzę w zakresie metodycznego toku postępowania podczas opracowywania wybranych zagadnień treści kształcenia, określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie edukacji przedszkolnej dzieci słabo słyszących i niesłyszących biorąc pod uwagę specyfikę rozwoju oraz specjalne potrzeby edukacyjne dzieci z uwzględnieniem sposobu komunikowania się: werbalnie w języku migowym a także warunków dwujęzycznego nauczania oraz wykorzystywania w procesie porozumiewania się metod wspomagających (fonogesty)
Umiejętności
PC1_KS_U03 potrafi analizować zajęcia dydaktyczne z dziećmi niesłyszacymi i słabosłyszacycmi, prowadzone przez surdopedagoga oraz studentów określając ich tematykę, założone i zrealizowane cele, zastosowane metody, formy, środki dydaktyczne oraz etapy zajęć, dobór zabaw/ ćwiczeń/ zadań, poprawność toku metodycznego uwzględnianie specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz specyfiki komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM
PC1_KS_U03 potrafi formułować cele dydaktyczne, wychowawcze, rewalidacyjne w odniesieniu do konkretnej jednostki dydaktycznej (zajęcia przedszkolne)
PC1_KS_U03 potrafi zaprojektować plan oraz opracować scenariusz/konspekt) zajęć dydaktyczno - wychowawczych dla dzieci słabo słyszących oraz niesłyszących, realizowanych na poziomie wychowania przedszkolnego biorąc pod uwagę wskazania metodyczne zalecane w rewalidacji kształceniu i wych. dzieci z wadą słuchu, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zadań; oraz uwzględniając specyfikę komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM z uczniami
PC1_KS_U03 potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce dydaktyczne z uwzględnieniem celu zajęć dydaktyczno wych. oraz specyfiki potrzeb w zakresie rewalidacji i edukacji dzieci niesłyszących i słabo słyszących
PC1_KS_U03 potrafi samodzielnie prowadzić zajęcia z dziećmi słabo słyszącymi/ niesłyszącymi w wybranej placówce edukacyjnej: specjalnej/integracyjnej na poziomie wychowania przedszkolnego, biorąc pod uwagę wskazania metodyczne zalecane w rewalidacji kształceniu i wychowaniu dzieci z wadą słuchu, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zadań; oraz uwzględniając specyfikę komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM z uczniami
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01 poddaje refleksji własne oraz obserwowane działania edukacyjno; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych wiadomości doskonalenia własnych umiejętności pedagogicznych
PC1_KK_K01 podejmuje odpowiedzialność za własną działalność dydaktyczno-wychowawczą, poprawnie i kreatywnie prowadzi zajęcia z dziećmi z wadą słuchu, potrafi modyfikować przebieg prowadzonych zajęć adekwatnie do zaistniałej sytuacji
PC1_KK_K04 przestrzega zasad moralnych i etycznych w pracy pedagoga; prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga
PC1_KK_K03 umie zapewnić opiekę, wychowanie i uczenie się dzieciom z wadą słuchu w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa..
PC1_KK_K03 potrafi zorganizować sytuacje do nabywania przez dzieci z wadą słuchu doświadczeń w rozwiązywaniu konfliktów na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: