Metodyka wspierania rodziny dziecka 10-2S-MRN1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Miejsce i rola rodziny w procesie rehabilitacji dziecka. |
W cyklu 2020Zn:
Miejsce i rola rodziny w procesie rehabilitacji dziecka. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
PC1_KK_W07
Posiada wiedzę naukową dotyczącą podstawowych procesów w rodzinie
PC1_KS_W02
Zna podstawowe zasady dotyczące kontaktu pomiędzy rodzicami a dziećmi – prawidłowości i zakłócenia
PC1_KS_W04; PC1_KS_W05
Zna specyfikę rodziny (jako środowiska wychowawczego), jej zadania i znaczenie;
Posiada wiedzę na temat mechanizmów transmisji oddziaływań rodzicielskich
PC1_KS_W05
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikacji interpersonalnej (w rodzinie) – prawidłowości i zakłóceń
PC1_KS_W06
Zna narzędzia badawcze dot. postaw rodzicielskich oraz relacji wewnątrz rodziny
PC1_KS_U01; PC1_KS_U02
Obserwuje, rozumie i interpretuje zachowania i postawy członków rodziny wobec siebie oraz dziecka z niepełnosprawnością
PC1_KS_U01
Potrafi wykorzystywać wiedze teoretyczną dla określania wewnętrznych stosunków w rodzinie
PC1_KK_K02
Potrafi zdobywać informacje na tematy związane z rodziną i zestawiać dane istotne dla przygotowania arkusza danych diagnostycznych rodziny
PC1_KS_U04
Potrafi analizować sytuacje życia rodzin w powiązaniu z teoretycznym podejściem i uwarunkowaniami socjalno-bytowymi z uwzględnieniem potrzeb dziecka niepełnosprawnego
PC1_KS_U06
Posiada umiejętności w zakresie komunikowania się niewerbalnie i werbalnie w zakresie przekazywania informacji dot. diagnozy oraz programów terapeutycznych
PC1_KS_U05
Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspek¬tyw teoretycznych, poglądów różnych autorów
PC1_KK_U08
Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wy¬znaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalają¬ce na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych
PC1_KS_U06
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
PC1_KK_U04
Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne
PC1_KK_K02
Nawiązuje i podtrzymuje kontakty interpersonalne
PC1_KS_U042
Jest świadomy znaczenia odpowiedzialności za podejmowane działania w stosunku do dziecka niepełnosprawnego oraz pozostałych członków rodziny
PC1_KK_K02; PC1_KS_U02
Ma świadomość o wartości podejmowania działań na rzecz zadań rodziny w zakresie kształtowania jej profilaktycznej i ochronnej funkcji wobec dziecka
PC1_KS_U01
Potrafi dyskutować na temat zagrożeń oraz problemów rodziny w sposób wspierający i nie budzący poczucia zagrożenia
PC1_KS_U01
Podmiotowo traktuje osoby doświadczające problemów w środowisku rodzinnym
Literatura
W cyklu 2020Z:
-Danielewicz, D., Pisula, E.(2011) Rodzice i rodzeństwo wobec trudności w zdrowiu i rozwoju dziecka, Warszawa: wyd.APS |
W cyklu 2020Zn:
-Danielewicz, D., Pisula, E.(2011) Rodzice i rodzeństwo wobec trudności w zdrowiu i rozwoju dziecka, Warszawa: wyd.APS |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Ćwiczenia kod zespołu: k66d07d Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2020Zn:
kod zespołu Teams: rgsngnc Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: