Metodyka pracy z osobami z dysfunkcją wzroku z niepełnosprawnością sprzężoną 10-2S-MPS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
TREŚCI |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KS_W01; PC1_KS_W02; PC1_KS_W05
Potrafi scharakteryzować konsekwencje fizyczno-zdrowotne, orientacyjno-poznawcze i psychospołeczne wybranych niepełnosprawności sprzężonych z dysfunkcją wzroku
PC1_KS_W01; PC1_KS_W02; PC1_KS_W03; PC1_KS_W05
Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe obszary wspomagania rozwoju dzieci niewidomych i słabowidzących z niepełnosprawnością sprzężoną
PC1_KS_W03; PC1_KS_W05; PC1_KS_W06
Potrafi wyjaśnić znaczenie polisensorycznej stymulacji oraz stymulacji od podstaw dzieci głęboko wielorako niepełnosprawnych (z niepełnosprawnością wzrokową) oraz opisuje działania stymulujące z wykorzystaniem konkretnych pomocy i sprzętu
PC1_KS_U01; PC1_KS_U02; PC1_KS_U03
Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu rehabilitacji osób niewidomych i słabowidzących z niepełnosprawnością sprzężoną do trafnego doboru metod i form pracy z tymi osobami
PC1_KS_U01; PC1_KS_U02; PC1_KS_U03
Potrafi trafnie dobrać do indywidualnych potrzeb i poprawnie merytorycznie wykorzystać narzędzia (programy, skale, itp.) do pracy z osobami niewidomymi i słabowidzącymi z niepełnosprawnością sprzężoną
PC1_KS_U05; PC1_KS_U03; PC1_KS_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą trudności w komunikacji dorosłego z małym dzieckiem niewidomym i słabowidzącym z dodatkową niepełnosprawnością do odczytywania sygnałów i stymulowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dziecka ze złożoną niepełnosprawnością
PC1_KS_K01; PC1_KS_K02
Potrafi wykorzystywać uniwersalne metody komunikacji do porozumiewania się z osobami głuchoniewidomymi
Uwagi
W cyklu 2020L:
Godziny kontaktowe ćwiczenia 30 Zajęcia realizowane za pośrednictwem Microsoft Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: