Metody pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu 10-2S-MPC2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Teoretyczne i metodyczne omówienie wybranych metod, programów i zestawów ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, m.in.: Metoda Dobrego Startu, Ćwiczenia grafomotoryczne wg. H. Tymichovej, Metoda 18 struktur wyrazowych, Metoda Rocławskiego , Metody terapii trudności w czytaniu i pisaniu B. Zakrzewskiej, ćwiczenia w opracowaniu Z. Pietrzak-Stępowskiej i Z. Gąsowskiej, zeszyty ćwiczeń w opracowaniu Z. Saduś, Metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania, Program „Ortograffiti”, Program „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii", Seria logopedyczna "Kocham czytać" J. Cieszyńskiej) oraz ćwiczenia praktyczne w zakresie wykorzystania ich w pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Projektowanie ćwiczeń służących profilaktyce i terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu: stabilizacyjnych, usprawniających motorykę małą i dużą, percepcję wzrokową, percepcję czuciową, percepcję słuchową koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwijających kompetencje narracyjne |
W cyklu 2020Zn:
Teoretyczne i metodyczne omówienie wybranych metod, programów i zestawów ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, m.in.: Metoda Dobrego Startu, Ćwiczenia grafomotoryczne wg. H. Tymichovej, Metoda 18 struktur wyrazowych, Metoda Rocławskiego , Metody terapii trudności w czytaniu i pisaniu B. Zakrzewskiej, ćwiczenia w opracowaniu Z. Pietrzak-Stępowskiej i Z. Gąsowskiej, zeszyty ćwiczeń w opracowaniu Z. Saduś, Metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania, Program „Ortograffiti”, Program „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii", Seria logopedyczna "Kocham czytać" J. Cieszyńskiej) oraz ćwiczenia praktyczne w zakresie wykorzystania ich w pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Projektowanie ćwiczeń służących profilaktyce i terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu: stabilizacyjnych, usprawniających motorykę małą i dużą, percepcję wzrokową, percepcję czuciową, percepcję słuchową koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwijających kompetencje narracyjne |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: |
Literatura
W cyklu 2020Z:
Bogdanowicz, M. (2004). Metoda Dobrego Startu. Warszawa: WSiP. Bogdanowicz, M. (2005). Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej. Gdańsk: Harmonia. Cieszyńska, J. (2005). Nauka czytania krok po kroku. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Chwastniewska, D. (2011). Metoda 101 kroków. Poczytam Ci mamo. Gdynia: Wyspa Danielewicz, T., Hanter E., Koźmińska A., Magnuska J. (2010). Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci. Kielce: Wydawnictwo Jedność. Gąsowska, T., Pietrzak-Stępkowska, Z. (1994), Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, Warszawa: WSIP. Gmosińska, D., Woźniak V. (2012). Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Grabałowska, K., Jastrząb J., Mickiewicz J, Wojak M. (2005). Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych. Toruń: TNOiK. Kujawa, E., Kurzyna, M. (1996). Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych. Warszawa: WSiP. Rocławski, B. (2010), Zabawy z klockami LOGO, Gdańsk: Glottispol. Studnicka, J. (2007). Ortograffiti. Gdynia: Operon. Zakrzewska, B. (2005). Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Warszawa: WSiP. |
W cyklu 2020Zn:
Bogdanowicz, M. (2004). Metoda Dobrego Startu. Warszawa: WSiP. Bogdanowicz, M. (2005). Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej. Gdańsk: Harmonia. Cieszyńska, J. (2005). Nauka czytania krok po kroku. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Chwastniewska, D. (2011). Metoda 101 kroków. Poczytam Ci mamo. Gdynia: Wyspa Danielewicz, T., Hanter E., Koźmińska A., Magnuska J. (2010). Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci. Kielce: Wydawnictwo Jedność. Gąsowska, T., Pietrzak-Stępkowska, Z. (1994), Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, Warszawa: WSIP. Gmosińska, D., Woźniak V. (2012). Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Grabałowska, K., Jastrząb J., Mickiewicz J, Wojak M. (2005). Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych. Toruń: TNOiK. Kujawa, E., Kurzyna, M. (1996). Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych. Warszawa: WSiP. Rocławski, B. (2010), Zabawy z klockami LOGO, Gdańsk: Glottispol. Studnicka, J. (2007). Ortograffiti. Gdynia: Operon. Zakrzewska, B. (2005). Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Warszawa: WSiP. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a32845842ef2141a1b2d45a2b9837c997%40thread.tacv2/conversations?groupId=d6bcd1a2-2d09-442c-a79c-d9a4a5ccf1e1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna AKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 45 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 25h Przygotowanie się do egzaminu 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15h Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2020Zn:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa7a22f3ca06f41f5ad48043157fcd969%40thread.tacv2/conversations?groupId=475d084b-b4d0-48ed-b2cf-4b951d5faf2e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna AKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 18 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 52h Przygotowanie się do egzaminu 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15h Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: