Metodyka nauczania czytania i pisania 10-2S-MNC1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
PC1_KS_W03 Opisuje i wyjaśnia czytanie jako procesu komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia, zna funkcje oceny umiejętności czytania i pisania, rodzaje tekstów do czytania i pisania, usprawnianie umiejętności czytania i pisania
PC1_KS_W04 Opisuje i wyjaśnia teorie dotyczące procesu intelektualnego, jakim jest opanowanie umiejętności czytania i pisania, psycholingwistycznych podstawach czytania, przebiegu procesu czytania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów w strukturze poznawczej, psychomotorycznej, sensorycznej, semantycznej, krytyczno-twórczej, grafomotorycznej, motywacyjnej, słownikowo-pojęciowej
PC1_KS_W06 Opisuje strategie i etapy kształtowania umiejętności czytania i pisania oaz alternatywne metody nabywania tych umiejętności, zna właściwości czytającego podmiotu, własności czytanego tekstu, metody początkowej nauki czytania, eksperymentalne metody nauki czytania
Umiejętności
PC1_KS_U01 Analizuje i stosuje wiedzę teoretyczną z zakresu procesu czytania i pisania w projektach metodycznych
PC1_KS_U02 Określania prawidłowości i zaburzenia występujące w procesie nauki czytania i pisania
PC1_KS_U04 Opracowuje praktyczny projekt zastosowania poznanych metod nauki czytania i pisania
Kompetencje społeczne
PC1_KS_K01 Dyskutuje o złożoności procesu czytania i pisania oraz potrafi łączyć wiedzę w indywidualnych projektach
PC1_KS_K01 Prezentuje postawę gotowości do zauważania indywidualnych możliwości do czytania i pisania oraz poszukuje optymalnych rozwiązań w zakresie alternatywnych i efektywnych metod nauki czytania i pisania
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: