W cyklu 2020Z:
Prawne podstawy tworzenia klas integracyjnych; Prointegracyjne metody i formy pracy w szkolnej grupie integracyjnej Etapy działania szkoły jako placówki integracyjnej w zakresie różnych płaszczyzn Etapy pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej; wizja, motywy, środki, wsparcie, plan działania, ewaluacja Różnice i podobieństwa edukacji integracyjnej na każdym poziomie edukacji Specyfika kształcenia zintegrowanego na etapie wczesnoszkolnym: psychologiczne i pedagogiczne podstawy kształcenia zintegrowanego kształcenie Współpraca nauczyciela wspomagającego z nauczycielami przedmiotów. Współpraca szkoły z rodzicami. Charakterystyka rozwojowa ucznia w okresie wczesnoszkolnym i wczesnej adolescencji Analiza podstawy programowej na I i II etapie edukacji - uczenie się w małych grupach w klasie, znaczenie superwizji, indywidualizowanie nauczania ocenianie w szkole/ od oceny opisowej, kształtującej po ocenę formalną/ Wybrane metody i formy pracy w edukacji zintegrowanej; drama, zabawa swobodna, zabawa dydaktyczna, gra, dyskusja, metoda projektów Współpraca z bazą specjalistów oraz innymi nauczycielami w organizowaniu pomocy psych-pedagogicznej Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, niedostosowaniem społecznym Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z ADHD Zasady, metody i organizacja współpracy nauczycieli i współpracy z rodzicami; Tutoring rówieśniczy jako wsparcie dla ucznia
|
W cyklu 2020Zn:
Prawne podstawy tworzenia klas integracyjnych; Prointegracyjne metody i formy pracy w szkolnej grupie integracyjnej Etapy działania szkoły jako placówki integracyjnej w zakresie różnych płaszczyzn Etapy pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej; wizja, motywy, środki, wsparcie, plan działania, ewaluacja Różnice i podobieństwa edukacji integracyjnej na każdym poziomie edukacji Specyfika kształcenia zintegrowanego na etapie wczesnoszkolnym: psychologiczne i pedagogiczne podstawy kształcenia zintegrowanego kształcenie Współpraca nauczyciela wspomagającego z nauczycielami przedmiotów. Współpraca szkoły z rodzicami. Charakterystyka rozwojowa ucznia w okresie wczesnoszkolnym i wczesnej adolescencji Analiza podstawy programowej na I i II etapie edukacji - uczenie się w małych grupach w klasie, znaczenie superwizji, indywidualizowanie nauczania ocenianie w szkole/ od oceny opisowej, kształtującej po ocenę formalną/ Wybrane metody i formy pracy w edukacji zintegrowanej; drama, zabawa swobodna, zabawa dydaktyczna, gra, dyskusja, metoda projektów Współpraca z bazą specjalistów oraz innymi nauczycielami w organizowaniu pomocy psych-pedagogicznej Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, niedostosowaniem społecznym Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z ADHD Zasady, metody i organizacja współpracy nauczycieli i współpracy z rodzicami; Tutoring rówieśniczy jako wsparcie dla ucznia
|
PC1_KS_W01
Wymienia prawidłowości rozwojowe dziecka w wieku wczesnoszkolnym i wczesnej adolescencji w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym
PC1_KS_W01
Wymienia i opisuje formy pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na I i II etapie edukacji
PC1_KS_W02
Opisuje organizację środowiska szkoły integracyjnej, specyfikę form aktywności dzieci sprawnych z niepełnosprawnymi
PC1_KS_W03
Wymienia i interpretuje cele, zadania, treści podstawy programowej klas I-III i IV-VI, zna strukturę zajęć zintegrowanych, lekcji
PC1_KS_W04
Opisuje strategie rozwijania podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych, zna metody nauki czytania i pisania oraz ich dostosowanie do potrzeb ucznia. Wie na czym polega wspomaganie ucznia w klasie integracyjnej.
PC1_KS_W06
Wymienia i uzasadnia zadania, dokumentację, funkcje, nauczyciela wspierającego, formy kontaktu ze specjalistami, udział w zespole ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej, formy współpracy z rodzicami, zna sposoby pomiaru pozycji dziecka w grupie rówieśniczej
PC1_KS_U01
Analizuje zróżnicowane sytuacje edukacyjne w szkole i integruje dzieci sprawne z dziećmi ze SPE
PC1_KS_U02
Łączy i projektuje poznane metody, procedury, strategie w realizacji zadań nauczyciela wspomagającego w kooperacji z innymi nauczycielami
PC1_KS_U03
Potrafi zanalizować i ocenić własne działania metodyczne w szkole integracyjnej i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu na bazie poznanej metodyki pracy; potrafi modyfikować zajęcia edukacyjne i lekcje dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PC1_KS_K01
Prezentuje postawę aktywnego uczestnictwa w relacji nauczyciel wspierający-wiodący w procesie wspomagania rozwoju dziecka
PC1_KS_K02
Odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego, projektuje i wykonu¬je działania pedagogiczne na rzecz dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie integracyjnej
W cyklu 2020Z:
1. Al-Khamisy, D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Żak 2. Al-Khamisy, D. (2000). Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania. Warszawa: Żak 3. Al-Khamisy, D., Bogucka,(2009) J. Szkoła dla wszystkich. CMPPP, Warszawa 4. Al-Khamisy, D. (2013). Edukacja włączająca edukacją dialogu..... 5. Bogucka, J. (1996). Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia. Warszawa: CMPP 6. Głodkowska, J. (2017). Dydaktyka specjalna. Warszawa PWN Uzupełniająca 1 Klus- Stańska, D., Nowicka, M, (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP 2. Maciarz, A. (1999). Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków: Impuls 3. Misiorna, E.Ziętkiewicz (2006). Zintegrowana edukacja w klasach I-III. Poznań: wojewódzki Ośrodek Metodyczny. 4. Flis, R. (2005). Praca w klasie integracyjnej. Impuls, Kraków Gajdzica Z., Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej, Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
|
W cyklu 2020Zn:
1. Al-Khamisy, D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Żak 2. Al-Khamisy, D. (2000). Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania. Warszawa: Żak 3. Al-Khamisy, D., Bogucka,(2009) J. Szkoła dla wszystkich. CMPPP, Warszawa 4. Al-Khamisy, D. (2013). Edukacja włączająca edukacją dialogu..... 5. Bogucka, J. (1996). Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia. Warszawa: CMPP 6. Głodkowska, J. (2017). Dydaktyka specjalna. Warszawa PWN Uzupełniająca 1 Klus- Stańska, D., Nowicka, M, (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP 2. Maciarz, A. (1999). Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków: Impuls 3. Misiorna, E.Ziętkiewicz (2006). Zintegrowana edukacja w klasach I-III. Poznań: wojewódzki Ośrodek Metodyczny. 4. Flis, R. (2005). Praca w klasie integracyjnej. Impuls, Kraków Gajdzica Z., Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej, Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
|
W cyklu 2020Z:
Zajęcia prowadzone są synchronicznie z plane zajęć z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae21347cd623f401ea37a1a9fad7c1f3a%40thread.tacv2/conversations?groupId=5fe74dd8-0e71-4a5b-a5b5-5801f9b0689c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
metody pracy: wykład, dyskusja, projekt, film, prezentacje, metody praktyczne, symulacje nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład 15, ćwiczenia 45 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 20 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy; projekty metodyczne 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS 5
|
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia prowadzone są synchronicznie z planem zajęć z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6f3d225a597a4e79874665c694edafe8%40thread.tacv2/conversations?groupId=ee7d7008-054e-4209-96d1-1af274f2c570&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
metody pracy: wykład, dyskusja, projekt, film, prezentacje, metody praktyczne, symulacje nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład 12, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 20 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy; projekty metodyczne 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS 5
|