Metodyka edukacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolnej grupie integracyjnej 10-2S-MEG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
PC1_KS_W01 Wymienia charakterystyczne cechy rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym
PC1_KS_W02 Opisuje organizację środowiska przedszkola integracyjnego, specyfikę form aktywności dzieci sprawnych z niepełnosprawnymi tj. zabawę, opisuje metodę projektów, metody aktywności twórczej, ma wiedzę na temat alternatywnych metod pracy
PC1_KS_W06 Wymienia i wyjaśnia zadania, dokumentację, funkcje, nauczyciela wspierającego, formy kontaktu ze specjalistami, rodzicami, zna sposoby pomiaru pozycji dziecka w grupie rówieśniczej
PC1_KS_W06 Definiuje pojęcie gotowości szkolnej dziecka i opisuje strategię obserwacji
Umiejętności
PC1_KS_U01 Analizuje zróżnicowane sytuacje edukacyjne w przedszkolu i integruje dzieci sprawne z dziećmi ze SPE
PC1_KS_U02 Łączy i projektuje poznane metody, procedury, strategie w realizacji zadań nauczyciela wspomagającego w kooperacji z innymi nauczycielami
PC1_KS_U03 Potrafi zanalizować i ocenić własne działania metodyczne w przedszkolu integracyjnym i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu na bazie poznanej metodyki pracy
Kompetencje społeczne
PC1_KS_K01 Prezentuje postawę aktywnego uczestnictwa w relacji nauczyciel wspierający-wiodący w procesie wspomagania rozwoju dziecka
PC1_KS_K02 Podejmuje wyzwania w odpowiedzialnym przygotowaniu się do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne na rzecz dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie integracyjnej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: