Metodyka nauczania technik brajlowskich - 2 10-2S-MB2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
PC1_KS_W03 Potrafi wymienić wady i zalety pisma liniowego, punktowego oraz słuchowej metody dostępu do informacji, w kontekście specyfiki czytania dotykowego oraz potrzeb, technologicznych możliwości komunikacyjnych osób niewidomych
PC1_KS_W03 PC1_KS_W04 PC1_KS_W06 Zna zasady, metody nauczania pisma brajla dzieci i dorosłych
PC1_KS_W01 PC1_KS_W05 Przedstawia wyniki badań naukowych dotyczących różnych metod nauczania brajla w Polce i na świecie
PC1_KS_W03 Potrafi wymienić kody brajlowskie oraz wskazać podstawowe podobieństwa i różnice w odmianach sytemu Braille’a (dla języka polskiego, angielskiego i francuskiego) oraz notacjach matematycznych stosowanych na świecie
Umiejętności
PC1_KS_U01 PC1_KS_U03 Potrafi posługiwać się stosowanym w Polsce integralnym pismem brajlowskim, Polskimi Ortograficznymi Skrótami Brajlowskimi I Stopnia oraz prawidłową notacją matematyczną, fizyczną i chemiczną
PC1_KS_U01 PC1_KS_U03 Potrafi czytać teksty brajlowskie zapisane w brajlu integralnym, skrótowym (Polskie Ortograficzne Skróty Brajlowskie I Stopnia) oraz rozszyfrowywać przykłady podstawowych działań matematycznych, wzorów fizycznych i chemicznych
PC1_KS_U01 Potrafi poprawnie pisać na tabliczce i maszynie brajlowskiej stosując reguły obowiązującej w Polsce notacji brajlowskiej
PC1_KS_U02 PC1_KS_U03 Posiada umiejętność analizy i doboru programów do nauki brajla dla konkretnej osoby niewidomej z uwzględnieniem jej wieku, czasu utraty wzroku, możliwości, z wykorzystaniem wiedzy o współczesnych tendencjach w nauczaniu i przygotowaniu do czytania dotykowego
Kompetencje społeczne
PC1_KS_K01 Wykazuje wrażliwość wobec trudności, tempa czytania dotykowego początkujących użytkowników brajla oraz szanuje potrzeby osób niewidomych wynikające ze specyfiki czytania pisma brajla
PC1_KS_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie przygotowując zestawy prostych matryc (linie, figury, rzuty brył) i wykonując wypukłe kopie z użyciem termoformu (ksero brajlowskie)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: