Diagnoza funkcjonalna sprawności percepcyjno-motorycznych i poznawczych dziecka małego oraz w wieku przedszkolnym 10-2S-DFP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
PC1_KK_W06 PC1_KK_W09 PC1_KS_W01 Student zna mechanizmy uczenia się oraz uwarunkowania rozwoju małego dziecka.
PC1_KK_W06 PC1_KK_W09 PC1_KS_W01 PC1_KS_W05 PC1_KS_W06 Student zna fazy rozwojowe małego dziecka w zakresie rozwoju percepcyjno-motorycznego i umysłowego.
PC1_KK_W06 PC1_KK_W13 PC1_KS_W05 Student zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka małego w wieku 0-7 lat.
PC1_KS_W03 PC1_KS_W06 Student zna prawidłowy przebiegu procesu diagnostycznego ze szczególnym uwzględnieniem roli wieloprofilowej, kompleksowej diagnozy pozytywnej.
PC1_KS_W03 PC1_KS_W06 Student zna narzędzia diagnostyczne do badania kompetencji percepcyjno-motorycznych, umysłowych.
PC1_KS_W03 PC1_KS_W06 Student zna zasady konstruowania narzędzi do oceny funkcjonalnej (arkusze obserwacji, zadania diagnostyczne).
PC1_KS_W03 PC1_KS_W06 Student posiada wiedzę z zakresu wybranych metody i technik oceny małego dziecka.
Umiejętności
PC1_KK_U03 PC1_KS_U01 Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zachowań małego dziecka, potrafi określić fazy rozwoju.
PC1_KK_U09 PC1_KS_U04 Student potrafi scharakteryzować wybrane narzędzia diagnostyczne uwzględniając wiek rozwojowy, zespół zaburzeń klinicznych, zakres i stopień niepełnosprawności.
PC1_KK_U09 PC1_KS_U04 Potrafi określić cele i zadania diagnostyczne w badaniu poszczególnych sfer rozwoju małego dziecka.
PC1_KK_U09 PC1_KS_U01 PC1_KS_U04 PC1_KS_U02 Umie zinterpretować dane z orzeczeń i opinii, i na ich podstawie dobrać odpowiednie techniki, narzędzia, próby badawcze w celu opracowania kompleksowej oceny funkcjonowania dziecka z wraz z wytycznymi do planu usprawniania.
PC1_KK_U09 PC1_KS_U04 Potrafi opracować arkusz danych diagnostycznych do obserwacji i badania małego dziecka.
PC1_KS_U01 PC1_KS_U02 PC1_KS_U04 Student umie zaobserwować i zmierzyć samodzielnie skonstruowanym narzędziem wybrane sfery aktywności małego dziecka.
PC1_KS_U04 Student potrafi samodzielnie dokonać obserwacji rozwoju dziecka oraz dokonać oceny funkcjonalnej.
Kompetencje społeczne
PC1_KS_K01 Student potrafi omówić założenia diagnostyczne oraz ocenę dziecka z rodzicami.
PC1_KK_K02 PC1_KS_K01 PC1_KS_K02 Student potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka małego dziecka. 3
PC1_KK_K01 PC1_KS_K01 Student rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie metod diagnozy i terapii dziecka z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: