Audiologia pedagogiczna i techniczne środki korekcyjne 10-2S-APE
Budowa narządu słuchu. Fizjologia słyszenia. Przyczyny uszkodzeń słuchu. Klasyfikacje uszkodzeń słuchu. Metody diagnozowania uszkodzeń słuchu: obiektywne i subiektywne. Ćwiczenia z audiometrii tonalnej- instrukcja przebiegu badania. Opis i interpretacja wyników badań słuchu. Zalecenia do rehabilitacji słuchu i mowy. Metody protezowania osób z uszkodzonym słuchem. Rodzaje środków korekcji słuchu w rehabilitacji słuchu i mowy dzieci i osób dorosłych. Zasady dofinansowania zakupu środków korekcyjnych i systemów wspomagających słyszenie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
PC1_KK_W02
PC1_KK_W07
PC1_KS_W03
Student ma podstawową wiedzę na temat budowy i fizjologii narządu słuchu.
PC1_KK_W02
PC1_KK_W07
PC1_KS_W03
Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopnia uszkodzenia słuchu.
PC1_KK_W02
PC1_KK_W07
PC1_KS_W06
Student ma podstawową wiedzę na temat budowy i zastosowania implantów ślimakowych, a także na temat zasad kwalifikowania pacjentów do wszczepienia implantu ślimakowego.
Umiejętności
PC1_KK_U02
PC1_KS_U02
Student potrafi scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu uwzględniając przyczynę, czas wystąpienia wady, typ i stopień wady.
Kryteria oceniania
Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 15
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie się do zaliczenia 10
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji
Inne formy 5
Sumaryczna liczba punktów ECTS 1
Literatura
Kochanek K., Sobieszczańska-Radoszewska Ł., Skarżyński H. (2000). Zasady
i metody diagnozowania narządu słuchu dzieci. Audiofonologia t. XVII: 91-103
Korzon A.: Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu, Katowice, INTROGRAF
W: Kobosko J. (red.):Moje dziecko nie słyszy – materiały dla rodziców dzieci z wadą słuchu. Warszawa, SPONiN „Człowiek-Człowiekowi”: 78-82.
Latkowski B. (red.): Poradnik dla protetyków słuchu. Łódź. 2002
Hermann-Rottgen M.: Implant ślimakowy. Poradnik dla pacjentów i terapeutów. PZWL, 2011
Périer O.: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Aspekty medyczne, wychowawcze, socjologiczne i psychologiczne. WSiP, Warszawa 1992
Pruszewicz A., Obrębowski A.: Audiologia kliniczna. Zarys. Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, 2010
Szczepankowski B.: Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. WSiP Warszawa 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: