Praktyka pedagogiczna w specjalnych szkołach podstawowych dla uczniów niesłyszących – etap edukacji wczesnoszkolnej oraz w internacie - 2 tyg. (40 godz.) 10-2P-SUR3a
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KS_W04
zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci słabo słyszących i niesłyszących, realizowanymi w ramach wybranych placówek edukacyjnych (w których student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej oraz w ramach internatu
PC1_KS_W01
zna specyfikę pracy z uczniem z wadą słuchu w klasach 1-3 szkoły podstawowej oraz w internacie, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody pracy oraz sposoby porozumiewania się, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rewalidacyjnej w placówkach edukacyjnych, w których student odbywał praktykę
PC1_KS_W04
zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia, m.in. surdopedagoga, pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu, organizowanych w ramach zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej i w internacie w placówkach specjalnych dla słabo słyszących oraz dla niesłyszących, w których student odbywał praktykę
PC1_KS_U03
Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz specyfiki komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM
PC1_KS_U03
potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia słabo słyszącego/niesłyszącego (diagnozę funkcjonalną) – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC1_KS_U03
Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt) dla dzieci słabo słyszących/ niesłyszących, realizowanych na poziomie edukacji wczesnoszkolnej oraz w internacie z uwzględnieniem metodycznych wskazówek do pracy z dziećmi słabo słyszącymi/niesłyszącymi, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć;
PC1_KS_U03
Organizuje twórcze, ciekawe zabawy/ ćwiczenia/ zadania i kreatywnie dobiera, przygotowuje (bądź modyfikuje) pomoce dydaktyczne do konkretnych zajęć w szkole lub w internacie, uwzględniając specyfikę kształcenia i wychowania dzieci słabo słyszących/niesłyszących
PC1_KS_U03
Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia z dziećmi słabo słyszącymi/ niesłyszącymi w wybranej placówce edukacyjnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej oraz w internacie, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów słabo słyszących/niesłyszących
PC1_KK_K02
Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości dzieci z wadą słuchu i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć w szkole oraz w internacie, przejawia pozytywny stosunek do dzieci.
PC1_KK_K02
Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: