Praktyka asystencka w placówkach dla dzieci z wadą słuchu 10-2P-SUR1a
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KS_W04
zna strukturą organizacyjną, zasady funkcjonowania oraz ogólne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej placówki specjalnej dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu lub/i placówki integracyjnej (przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły średniej, internatu)
PC1_KS_W04
zna obszary pracy i zadania pedagoga szkolnego, psychologa, lekarza szkolnego, surdologopedy, fizykoterapeuty i innych osób wspierających rozwój ucznia z uszkodzonym narządem słuchu w placówce specjalnej lub/i integracyjnej
PC1_KS_U01
potrafi współpracować i pomagać nauczycielowi-wychowawcy w trakcie wypełniania zadań opiekuńczo-wychowawczych: w czasie zajęciach porannych i wieczornych w internacie (grupy przedszkolne); udzielania pomocy dzieciom w trakcie posiłków (grupy przedszkolne, dzieci z wadą słuchu ze sprzężonymi uszkodzeniami); zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom w czasie wycieczek oraz zajęć rekreacyjnych, organizacji imprez rozrywkowych i turystycznych a także udzielania skutecznej pomocy w czasie odrabiania lekcji przez wychowanków internatu itp.
PC1_KS_U03
potrafi zorganizować sytuacje do nabywania przez dzieci i młodzież z wadą słuchu doświadczeń w rozwiązywaniu konfliktów na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych.
PC1_KS_U03
potrafi porozumiewać się z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu - werbalnie oraz jeśli zachodzi taka potrzeba wykorzystując wspomagające i alternatywne metody komunikacji (system językowo-migowy na poziomie podstawowym).
PC1_KS_U03
przejawia zainteresowanie problematyką zajęć, potrafi aktywnie oraz w sposób odpowiedzialny włączyć się w działalność rewalidacyjną prowadzoną na terenie specjalnej lub/i integracyjnej placówki dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu
PC1_KS_K01
wykazuje właściwą postawę wobec dzieci i młodzieży z wadą słuchu: szacunku, akceptacji oraz gotowości udzielenia wsparcia
PC1_KS_K01
identyfikuje się z rolą i zadaniami surdopedagoga, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej- w różnych sytuacjach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: