Praktyka pedagogiczna (śródroczna) w gabinetach logopedycznych w przedszkolach lub szkołach 10-2P-LOG2c
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2020Z:
1) Poznanie struktury placówki, warsztatu pracy nauczyciela-logopedy |
W cyklu 2020L:
1) Poznanie struktury placówki, warsztatu pracy nauczyciela-logopedy |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KK_W07, PC1_KK_W10, PC1_KS_W02
Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę oraz założenia programowe i zakres treści realizowanych w ramach zajęć logopedycznych
PC1_KK_W01, PC1_KK_W02, PC1_KK_W03
Prawidłowo posługuje się terminologią z zakresu logopedii, szczególnie dyslalii.
PC1_KK_W05, PC1_KK_W06, PC1_KS_W06
Zapoznał się założeniami procesu usprawniania logopedycznego oraz metodyką pracy logopedycznej z dziećmi
z dyslalią.
PC1_KK_W05, PC1_KK_W06, PC1_KK_W13
Zna dokumentację diagnostyczną oraz metody i formy przeprowadzenia diagnozy logopedycznej.
PC1_KS_U01, PC1_KK_U04, PC1_KK_U06, PC1_KS_U02
Potrafi przeprowadzić rozmowę z logopedą, nauczycielem, zespołem wspierającym rozwój dziecka na temat: ucznia, grupy dzieci.
Praktyki zawodowe
Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl)
NAKŁAD PRACY STUDENTA
(Kontynuacja - zaliczenie praktyk przeniesione z powodu pandemii COVID-19)
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Antos D., Demel G., Styczek I. (1978) Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy WSiP, Warszawa.
2. Borsuk-Sorota E., Kruszewska A. (2014) Smaczne ćwiczenia buzi i języka. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci. Harmonia.
Gdańsk.
3. Czaplewska E. (2012) Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji [w:] Czaplewska E., Milewski S. (red.) Diagnoza logopedyczna. GWP,
Sopot.
4. Demel G. (1983) Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa.
5. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej
diagnozy zaburzeń [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie
zmienione), Warszawa.
6. Emiluta- Rozya D. (2006) Dyslalia - w teorii logopedycznej i praktyce pedagogicznej [w:] Bałachowicz J. , Frycie S. (red) JęzykLiteratura- Wychowanie. WSP TWP, Warszawa.
7. Golanowska M., Kwasiborska J.,Lipiec D, Sienniak A., D. Emiluta – Rozya (2011) Wybrane zagadnienia logopedyczne. Część III. ś, ź, ć,
dź. Komlogo.
8. Konopska L. (2015) Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.)
Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin.
9. Ostapiuk B. (2015) Postępowanie logopedyczne u osób z dyslalią i ankyloglosją [w:] Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.)
Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin.
10. Pluta-Wojciechowska D. (2011) O ćwiczeniach tak zwanej pionizacji języka [w:] M. Michalik (red.) Biologiczne uwarunkowania rozwoju
i zaburzeń mowy. Collegium Columbinum, Kraków.
11. Pluta-Wojciechowska D. (2015) Standard postępowania logopedycznego w przypadku rozszczepu wargi i podniebienia [w:] Grabias
S., Panasiuk J., Woźniak T. (red.) Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Wyd. UMCS, Lublin.
12. Rocławski B. (1991) Słuch fonemowy i fonetyczny, Wyd. UG, Gdańsk.
13. Rodak H. (1994) Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. UW, Warszawa.
14. Sachajska E. (1981) Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa.
15. Sołtys- Chmielowicz A. (1999) Z doświadczeń własnych w pracy z dziećmi dyslalicznymi, „Logopedia” nr 26.
16. Styczek I (1982) Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa.
17. Toczyska B. (1992) Kama makaka ma! (wprawki dykcyjne), Wyd. UG Gdańsk.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Emiluta- Rozya D., Mierzejewska H., Atys P. (1995) Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu- ,
cztero- i sześcioletnich, wyd. WSPS, Warszawa.
2. Galewska-Kustra M., Szwajkowscy E. i W. (2014) Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci. Nasza
Księgarnia, Warszawa.
3. Rodak H., Wójtowiczowa J. (1986), Metody terapii logopedycznej dzieci z dyslalia, PSLog UW Warszawa.
4. Toczyska B. (1997) Sarabanda w chaszczach (ćwiczenia samogłosek), Wyd. Podkowa, Gdańsk.
5. Wójtowiczowa J. (1991) Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP Warszawa
W cyklu 2020Z:
TERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2020L:
TERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Aktualnie obowiązuje Zarządzenie nr 50/2020 Rektora APS im. M.Grzegorzewskiej z dn. 19 października 2020 r. "2.Praktyki na kierunkach i specjalnościach nauczycielskich nie mogą być realizowane w formie stacjonarnej, w placówce, o której mowa w ust. 1.3.Praktyki na kierunkach i specjalnościach nauczycielskich nie mogą być realizowane do czasu wydania przez ministra właściwego ds. nauki i szkolnictwa wyższego przepisów o innych możliwościach realizacji praktyk" Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl) NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2020L:
Kontakt z opiekunem praktyki w aplikacji MS Teams i drogą mailową (adres iwiecek@aps.edu.pl) NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: