Technologia informacyjna 10-2F-TEI
TREŚCI PROGRAMOWE:
1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)
2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)
3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)
4. Edytor tekstów:
- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych
- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)
- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych
- zaliczenie
5. Arkusz kalkulacyjny:
- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań
- zaliczenie
6. Prezentacja multimedialna:
- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji
7. Internet:
- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: |
Efekty kształcenia
1. UMIEJĘTNOŚCI
Po ukończeniu przedmiotu student:
PC1_KK_U03
Przetwarza informacje za pomocą środków ITC
PC1_KK_U03
Korzysta z oprogramowania użytkowego oraz podstawowych usług sieci Internet
PC1_KK_U03
Dobiera i stosuje środki i narzędzia technologii informacyjnej do projektów edukacyjnych
2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Po ukończeniu przedmiotu student:
PC1_KK_K01
Jest przekonany o potrzebie podejmowania i realizacji działań samokształceniowych
w zakresie nabywania nowych kompetencji informatycznych
Kryteria oceniania
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
1. Godziny kontaktowe i edukacja zdalna np. wykład, ćwiczenia:
- 30 h zajęć
2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:
- 10 h
3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:
- 10 h
4. Przygotowanie się do zajęć:
- 10 h
Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.
METODY KSZTAŁCENIA:
podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu
-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016
Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.
Autorskie instrukcje przygotowane przez prowadzącą przedmiot.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.
Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: