Biomedyczne podstawy rozwoju 10-2F-BPR1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: |
Efekty kształcenia
PC1_KK_W01 Potrafi zdefiniować pojęcie genomu, opisać strukturę DNA oraz zasady zapisu i odczytywania informacji genetycznej a także wytłumaczyć istotę i znaczenie mutacji genowych w patogenezie chorób i zaburzeń rozwoju
PC1_KK_W04 Zna zasady dziedziczenia chorób monogenowych oraz chorób i cech wielogenowych. Potrafi wyjaśnić istotę i rodzaje aberracji chromosomowych
PC1_KK_W04 Posiada wiedzę podstawową z zakresu diagnostyki, leczenia i profilaktyki wybranych chorób wrodzonych i cywilizacyjnych
PC1_KK_W04 Posiada wiedzę z zakresu zdrowia publicznego dotyczącą zarówno kształtowania postaw
prozdrowotnych jak też profilaktyki pierwotnej i wtórnej zarówno wobec chorób wrodzonych jak i
cywilizacyjnych
PC1_KS_U01 Potrafi wyjaśnić sposób zapisu i odczytywania informacji zakodowanej w DNA. Wie co znaczy
określenie ,że coś jest „genetycznie uwarunkowane”
PC1_KS_U01 Potrafi wyjaśnić istotę i rodzaje mutacji genowych i chromosomalnych a także różnice pomiędzy badaniami genetycznymi a testami genetycznymi. Zna podstawowe metody diagnostyczne wykorzystywane w diagnostyce chorób genetycznych
PC1_KS_U01 Potrafi wyjaśnić relacje pomiędzy genotypem a fenotypem oraz zasady dziedziczenia
mendlowskiego i wielogenowego na przykładzie znanych chorób i cech
PC1_KS_U01 Potrafi wymienić i scharakteryzować poszczególne etapy rozwoju ontogenetycznego człowieka
PC1_KS_U01 Zna metody oceny rozwoju fizycznego oraz cele jakim one służą
PC1_KS_U01 Zna i właściwie interpretuje takie pojęcia jak genom, genotyp, fenotyp, chromosom, kariotyp, allel, cecha dominująca, cecha recesywna ,sprzężona z płcią
PC1_KS_U01 Potrafi scharakteryzować podstawowe funkcje głównych układów i narządów organizmu
w kontekście zdrowia i choroby
PC1_KK_U01Potrafi wyjaśnić dlaczego dziecko nie jest miniaturą człowieka dorosłego podając dowody z zakresu specyfiki rozwoju i funkcji poszczególnych układów i narządów
PC1_KK_U01 Potrafi zdefiniować pojęcie zdrowia i choroby oraz wyjaśnić istotę oraz rodzaje profilaktyki
w kontekście chorób wrodzonych i powszechnych (cywilizacyjnych)
PC1_KK_U01 Potrafi zdefiniować istotę oraz cele poradnictwa genetycznego, wyjaśnić pojęcie ryzyka genetycznego oraz omówić warunki i metody badań prenatalnych chorób genetycznych
PC1_KK_K01 Korzystając ze zdobytej wiedzy potrafi w sposób kompetentny kontaktować się z różnymi
instytucjami oraz specjalistami (m.in. medycyny, psychologii, pomocy społecznej lub rehabilitacji), w
sprawach podopiecznych wymagających konsultacji lub specjalistycznej pomocy
PC1_KK_K01 Potrafi identyfikować problemy wymagające specjalistycznej konsultacji lub opieki
PC1_KK_K01 Potrafi odróżniać choroby wrodzone od chorób nabytych a także identyfikować zagrożenia zdrowotne oraz promować zachowania prozdrowotne
PC1_KK_K01 Potrafi krytycznie, dzięki uzyskanej wiedzy, oceniać otrzymywane informacje, opinie lub wnioski
PC1_KK_K04 Ma świadomość, że podejmowane w pracy działania, tak wobec podopiecznych jak i ich rodzin, mogą mieć wymiar i konsekwencje zarówno etyczne jak i prawne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: