Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka 10-1S-WRU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: |
Efekty kształcenia
PEP1_W04 Potrafi uzasadnić ciągłość edukacyjną na styku dom – przedszkole – szkoła. Orientuje się w przejawach uzdolnień matematycz-nych u dzieci. Zna konsekwencje nadmiernych i specyficznych trudności w edukacji matematycznej, jeżeli cią-głość ta zostanie zachwiana. Zna podstawy psychologiczne i pedagogiczne łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci; zna modele rozwoju intelektualnego i modele kształtowania wiadomości i umiejętności matematycznych. Orientuje się w publikacjach dotyczących edukacji matematycznej dzieci oraz wspomagania rozwoju umysłowego.
PEP1_W13 Zna metodykę kształtowania wiadomości i umie-jętności matematycznych dzieci.
PEP1_U03 Potrafi realizować treści kształcenia we wszystkich obszarach edukacji matematycznej, potrafi korzy-stać z wzorców matematycznych dostosowując je do potrzeb i możliwości poznawczych dzieci. Umie sprawdzić poziom i kształtować kompetencje dzieci w zakresie operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym, liczenia i rachowania, mie-rzenia długości i pojemności; zorganizować zaję-cia wspierające dzieci, których kompetencje są niższe od oczekiwanych.
Umie rozwijać zdolności matematyczne dzieci. Umie przygotować dzieci do nauki szkolnej tak, aby maksymalnie zmniejszyć zakres specyficznych trudności w szkolnym uczeniu się matematyki.
PEP1_K04 Dysponuje takim poziomem osobistych wiadomo-ści i umiejętności matematycznych, który umożli-wi mu prowadzenie zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: