Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka 10-1S-WRM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2017L: |
Efekty kształcenia
Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju mowy u dzieci, w tym etiologii zaburzeń rozwoju mowy (od urodzenia po edukację wczesnoszkolną).
Ma świadomość związku pomiędzy rozwojem mowy a rozwojem intelektualnym i społecznym u dzieci.
Potrafi współpracować z logopedą i rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju mowy oraz realizować zalecenia dotyczące redukowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci przedszkolnych.
Potrafi uczyć dzieci skupiania uwagi na rozmówcy i porozumiewać się werbalnie i niewerbalnie.
Potrafi wdrażać dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi
Potrafi zainteresować dziecko czytanym tekstem, wygłaszanym opowiadaniem oraz wierszem.
Potrafi organizować zajęcia z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy oraz porozumiewaniu się werbalnemu i niewerbalnemu w domu, żłobku i w przedszkolu
Umie rozwijać mowę u dzieci w zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania zgodnie z podstawą programową.
Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraźnie, z właściwym akcentem, bez naleciałości gwarowych mając świadomość odpowiedzialności za rozwój mowy małych dzieci.
Potrafi słuchać i obdarzać uwagą rozmówcę, z należytym szacunkiem traktować mówiące dziecko.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: