Wychowanie i kształcenie w systemie zintegrowanym 10-1S-WKI1
Zakres tematyczny
• Cele i zadania kształcenia zintegrowanego w świetle organizacji wychowania i nauczania dzieci w młodszym wieku szkolnym.
• Utrwalenie podstawowych pojęć (integracja, korelacja, nauczanie zintegrowane itp.) i ich interpretacja w praktyce szkolnej.
• Aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju uczniów niższych klas szkoły podstawowej.
• Organizacja aktywności uczniów na zajęciach zintegrowanych - ogólne założenia
• Programy edukacji wczesnoszkolnej, podręczniki i pomoce dydaktyczne – wybrane aspekty/ zasady organizowania zajęć zintegrowanych
• Teoretyczne i praktyczne problemy oceny opisowej z uwzględnieniem obszarów aktywności ucznia w młodszym wieku szkolnym
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu:
- Aktywność podczas zajęć
- Prezentacja metod pracy
Literatura
Literatura podstawowa:
Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, ZW SFS, Kielce 2000
Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej, IMPULS, Kraków 1998
Laska E. I., Piątek T., Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym, Wydawnicwu Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005
Karbowniczek J., Klim-Klimaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w teorii i praktyce. Wybrane aspekty. Wydawnictwo WAM, Kraków 2016
Literatura uzupełniająca:
Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.; Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania,. WSiP. Warszawa 2009
Stańczak I., Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka, ZNP, Kielce 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: