Trudności w uczeniu się czytania i pisania - diagnoza i terapia 10-1S-TUC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
Informacje o metodach pracy na odległość: kontakt ze studentami będzie odbywał się na platformie uczelnianej Teams. Każdy student otrzyma na maila w domenie APS link do Zespołu na Teamsach (wykłady; ćwiczenia; warsztaty). Zajęcia stacjonarne będą odbywać się w przydzielonej przez Dział Planowania sali. Studenci będą otrzymywać zadania do zrealizowania. Studenci są zobligowani do studiowania wskazanej literatury, zob. literatura obowiązkowa. Niepowodzenia edukacyjne - wyjaśnienie terminologiczne, przyczyny i skutki niepowodzeń edukacyjnych oraz sposoby zapobiegania niepowodzeniom edukacyjnym. Niespecyficzne trudności w uczeniu się. Ryzyko dysleksji, dysortografia i dysgrafia. Skala Ryzyka Dysleksji. Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o podłożu dysleksji rozwojowej. Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Ćwiczenia funkcji leżących u podłoża czytania i pisania. Program usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych. Program usprawniania funkcji językowych. Program usprawniania pamięci i uwagi. Programy usprawniające czytanie i pisanie. Program relaksacji. Opracowanie planu pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Usprawnianie funkcji leżących u podłoża czytania i pisania oraz umiejętności czytania i pisania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PE1_W08 ma elementarną wiedzę dotyczacą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, jego prawidłowości i zakłóceń, a także różnorodnych czynników wpływających na skuteczność komunikacji
PE1_W25 ma wiedzę dotyczącą organizacji i udzielania, na rózne sposoby i w róznychch zakresach zdeterminowanych potrzebami jednostki, wsparcia pedagogicznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ich rodzin
PE1_U05 ma elementarne umiejętności z zakresu prowadzenia prostych badań pedagogicznych w obszarze pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej lub korekcyjnej, formułowania wniosków, prezentowania wyników, wskazywania kierunków dalszych działań
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody dydaktyczne: Informacyjne (wyjaśnianie, narracja, opis, wykład z prezentacją interaktywną), heurystyczne (problemowe, dyskusji, dialogu), metoda projektu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: