Szkoła i środowisko 10-1S-SZS1
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu student:
PEP1_W13
student ma podstawową wiedzę na temat szkoły jako instytucji społecznej, jej funkcji społeczno-politycznych, edukacyjnych, kulturowych, opiekuńczo-socjalnych i terapeutycznych. Ma wiedzę o zmieniających się kontekstach politycznych, kulturowych, religijnych, zna relacje między szkołą a państwem, gminą, środowiskiem lokalnym i rodziną.
PEP1_U01
student obserwuje i refleksyjnie interpretuje procesy zmian systemu edukacji. Dostrzega powiązania systemu edukacji z polityką, religią, interesami lokalnymi. Rozumie środowiskowe, kulturowe zróżnicowania funkcjonowania szkoły. Rozumie mechanizmy rozwoju szkoły.
PEP1_U04
student rozumie założeniowy, zmienny, dynamiczny charakter edukacji. Potrafi mówić o edukacji i szkole z perspektywy funkcjonalizmu, emancypacji, konstruktywizm. Interesuje się tradycyjnymi i współczesnymi innowacyjnymi programami wychowawczymi szkoły, potrafi je analizować w perspektywie teorii i praktyki
PEP1_K04
Student stara się budować i rozwijać własne kompetencje profesjonalne. Rozumie etyczne, religijne, kulturowe i polityczne dylematy etyczne pracy w pracy nauczyciela
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: