Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – metodyka projektowania działań 10-1S-SPE4
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
PE1_W25 Ma wiedzę dotyczącą organizacji i udzielania, na różne sposoby i w różnych zakresach zdeterminowanych potrzebami jednostki, wsparcia pedagogicznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rodzin
PE1_U02 Potrafi w podstawowym zakresie wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną do analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych występujących na etapie edukacji elementarnej dziecka
PE1_U03 umie posługiwać się w podstawowym zakresie wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania i prognozowania
sytuacji pedagogicznych oraz analizowania i interpretowania zachowań poszczególnych uczestników procesu wychowania i kształcenia
PE1_U05 Ma elementarne umiejętności z zakresu prowadzenia badań pedagogicznych w obszarze specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, formułowania wniosków, prezentowania wyników, wskazywania kierunków dalszych działań
PE1_U07 Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z różnymi uczestnikami procesu wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie edukacji elementarnej z wykorzystaniem różnych technik i kanałów komunikacji
PE1_U08 Posiada, co najmniej na podstawowym poziomie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją zaczerpniętą z wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
PE1_U012 potrafi posługiwać się podstawowymi zasadami i normami etycznymi w podejmowanych działaniach wychowawczych i edukacyjnych w stosunku do różnych uczestników procesu edukacji elementarnej
PE1_U15 Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy praktyczne z zakresu wczesnej edukacji
PE1_K05 Dostrzega i formułuje dylematy moralne i etyczne związane z pracą nauczyciela, nauczyciela-wychowawcy i nauczyciela-terapeuty
PE1_K06 Jest świadomy istnienia etycznego wymiaru diagnozy pedagogicznej
PE1_K10 Wykazuje zrozumienie i wrażliwość oraz gotowość do działania na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i w szkole
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: