Rodzina - partnerstwo wychowawcze 10-1S-RPW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:
WIEDZA
PE1_W07
- Wymienia różne perspektywy teoretyczne w badaniach nad rodziną (funkcjonalną, systemową, ekologiczną, konstruktywistyczną).
- Przedstawia charakterystykę rodziny jako środowiska wychowawczego i jako instytucji wychowawczej.
- Omawia relacje rodziny i innych instytucji wychowawczo-edukacyjnych w wybranej perspektywie teoretycznej.
- Definiuje takie pojęcia odnoszące się do relacji jak: współpraca, partnerstwo, współdziałanie, opór.
PE1_W08
- Wymienia i krótko scharakteryzuje wybrane formy i rozwiązania komunikacyjne w relacji rodziny i innych instytucji wychowawczych i edukacyjnych.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U01
- W nawiązaniu do poznanych koncepcji teoretycznych, analizuje wybrane zjawiska społeczne dotyczące relacji rodziny i innych instytucji edukacyjno-wychowawczych.
PE1_U04
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).
PE1_U05
- Potrafi przygotować i przeprowadzić proste badanie obejmujące: - przygotowanie narzędzia badawczego, zebranie i porządkowanie danych, analiza danych, formułowanie wniosków, prezentację wniosków .
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K02
- Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych.
PE1_K04
- Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Po zakończeniu przedmiotu student:
PE1_W07
- Wymienia różne perspektywy teoretyczne w badaniach nad rodziną (funkcjonalną, systemową, ekologiczną, konstruktywistyczną).
- Przedstawia charakterystykę rodziny jako środowiska wychowawczego i jako instytucji wychowawczej
- Omawia relacje rodziny i innych instytucji wychowawczo-edukacyjnych w wybranej perspektywie teoretycznej.
- Definiuje takie pojęcia odnoszące się do relacji jak: współpraca, partnerstwo, współdziałanie, opór.
PE1_W08
Wymienia i krótko scharakteryzuje wybrane formy i rozwiązania komunikacyjne w relacji rodziny i innych instytucji wychowawczych i edukacyjnych
PE1_U01
W nawiązaniu do poznanych koncepcji teoretycznych, analizuje wybrane zjawiska społeczne dotyczące relacji rodziny i innych instytucji edukacyjno-wychowawczych
PE1_UO4
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)
PE1_U05
Potrafi przygotować i przeprowadzić proste badanie obejmujące
- przygotowanie narzędzia badawczego
- zebranie i porządkowanie danych
- analiza danych
- formułowanie wniosków
- prezentację wniosków
PE1_K02
Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych
PE1_K04
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: