Reklama 10-1S-REK1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
TREŚCI KSZTAŁCENIA 1. REKLAMA W SZERSZYM TLE MARKETINGOWYM: miejsce reklamy w komunikacji marketingowej i społecznej, reklama jako komunikat perswazyjny – przegląd modeli komunikacyjnych; klasyczne modele działalności reklamy (AIDA, AIDCAS, DAGMAR); reklama produktowa i reklama wizerunkowa; reklama komercyjna, społeczna, polityczna i marketing zaangażowany społecznie; analiza kluczowych pojęć – strategia i komunikacja marketingowa, marka, konkurencja. 2. DO KOGO I JAK – CZYLI O PRZEKAZIE I TARGECIE: pojęcie targetu mediowego; segmentacje psychologiczne, demograficzne i psychograficzne – kilka przykładów; marki kierowane do poszczególnych segmentów; konsekwencje określonej grupy docelowej – forma, format i treść komunikatu; pojęcie consumer insight jako kluczowej przesłanki komunikacyjnej w dotarciu do konsumentów; dzieci i młodzież jako grupa docelowa. 3. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY DZIAŁANIA I ODBIORU REKLAMY: ogólne psychologiczne wyjaśnianie reakcji konsumenta na reklamę – behawioryzm, psychologia postaci, psychoanaliza, psychologia społeczna (teorie atrybucji); procesy poznawcze – percepcja, uwaga, warunkowanie klasyczne, przetwarzanie informacji, pamięć, wyobraźnia, język; emocje w reklamie – siła i kierunek emocji a odbiór reklamy, reklama podprogowa a nieuświadomione oddziaływanie reklamy. 4. DOBÓR MEDIÓW REKLAMOWYCH – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE, PRZYKŁADY, WYZNACZNIKI EFEKTYWNOŚCI: reklama telewizyjna; reklama radiowa; reklama prasowa; reklama zewnętrzna; reklama internetowa; nietypowe media reklamowe. 5. PROCES TWORZENIA REKLAMY: cykl planowania reklamy King; konstruowanie briefu; tworzenie storyboardu; realizacja reklamy. 6. BADANIE REKLAMY – OD KONCEPTU DO EGZEKUCJI: rola badań na każdym etapie tworzenia reklamy – od wstępnych konceptów po gotowe reklamy; znaczenie badań jakościowych i ilościowych; przykłady z FGI, przykłady ilościowych metod standaryzowanych (LINK); przykłady badania animatików, storybordów i moudbordów; znaczenie badań trackingowych – jak długo powinna być emitowana reklama, żeby działała najskuteczniej. 7. KREATYWNOŚĆ W REKLAMIE: reklama jako wytwór twórczy – kryteria oceny; problem kreatywności versus efektywności reklamy (przykłady różnych konfiguracji); kreatywność reklamy a jej rozpoznanie; impakt i perswazyjność; strategie twórczości w działalności reklamowej; jakie reklamy uznajemy za twórcze i dlaczego na bazie badań; reklama partyzancka. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE1_W08
- Zna i rozumie zasady komunikacji wykorzystywane w marketingu.
- Zna możliwości wykorzystywania komunikacji marketingowej w działalności pedagoga twórczości.
PE1_W18
- Rozpoznaje metody wpływu społecznego stosowane w reklamie.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U07
- Zna i potrafi stosować w praktyce psychologiczne elementy działania i odbioru przekazów reklamowych.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: