Podcast i videocast naukowy i oświatowy 10-1S-PVN2
1. Niezbędne kompetencje ludzi występujących przed kamera.
2. Reportaż - rzetelność przekazu i mistrzostwo warsztatu – najlepsze dokumenty, najznakomitsi autorzy
3.Obraz - operator jako współtwórca informacji i partner reżysera. Informacje (zdjęcia) kreowane a rzetelność
4. Podstawowe media oraz ich miejsce w filmie dokumentalnym
5. Oblicza zawodowych (i prywatnych) kontaktów ludzi filmu
6. Przekaz filmowy jako źródło wiedzy
9. Nowoczesne środki audiowizualne i nowoczesne media w filmie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil: akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE1_W22
- dysponuje podstawowa wiedza dotyczącą koncepcji teoretycznych o podcastach i videocastach przydatnych w nauce i oświacie
PE1_W23
- ma uszczegółowiona wiedzę na temat selekcji i zastosowania podcastów i videocastów w oświacie i kształceniu akademickim
PE1_W25
- ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego na danym etapie edukacji z wykorzystaniem podcastu i videocastu naukowego i oświatowego
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną w przygotowaniu i realizacji podcastów i videocastów użytecznych w tradycyjnym i zdalnym procesie kształcenia
PE1_U15
- potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów z wykorzystaniem podcastu i videocastu naukowego i oświatowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K02
- docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych związanych z wykorzystaniem
podcastu i videocastu naukowego i oświatowego
PE1_K03
- wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością i przedsiębiorczością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych z wykorzystaniem podcasu i videocastu
PE1_K08
- uczy się, przygotowuje do pracy i potrafi wykorzystać w tych celach pocasty i videocasty
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- wykład aktywizujący,
- dyskusja dydaktyczna,
- praca w zespołach
- analiza przypadków
NAKŁAD PRACY STUDENTA
FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30Sposób pomiaru
Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie
ocena prac indywidualnych - film
ocena postaw i zachowań prezentowanych w ramach zajęć
Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie
Przygotowanie się do zajęć, lektury 20
Przygotowanie się do zaliczenia 25
Przygotowanie videocastu 25
Sumaryczna liczba punktów ECTS 4
Sposób pomiaru
Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie
ocena prac indywidualnych - film
ocena postaw i zachowań prezentowanych w ramach zajęć
Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie
Literatura
Literatura obowiązkowa
1.Bednarek J., Multimedia a kształcenie ustawiczne nauczycieli, Warszawa 2009
2.Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2006
3.Grodecka Karolina, Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych, Warszawa 2010
4.Juszczyk S. (red.), Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, Toruń 2003
5.Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010
Literatura uzupełniająca
1.Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012
2.Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012
3.Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informacyjne i media, Warszawa – Kraków 2004
W cyklu 2020Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: