Pedagogika szkolna 10-1S-PSK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty dla specjalności ASKn-EW:
WIEDZA
PE1_W13
- Ma wiedzę na temat pedagogiki szkolnej, jako subdyscypliny pedagogiki, zna jej cele zadania i funkcje.
- Zna zasady metody i formy pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie wertykalnej, wskazującej na zachodzące zmiany ewolucyjne.
PE1_W15
- Zna sposoby funkcjonowania uczniów w klasie/zespole oraz rozumie znaczenie pozycji społecznej uczniów w zespołach klasowych i rówieśniczych dla ich rozwoju.
- Zna specyfikę sytuacji ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych: szczególnie uzdolnionego, odmiennego kulturowo, o zaburzonym rozwoju.
PE1_W23
- Zna zasady współpracy szkoły ze środowiskiem i możliwości jej rozszerzania; ma świadomość odpowiedzialności prawnej opiekuna-wychowawcy w szkole; ma wiedzę z zakresu problematyki etyki zawodu nauczyciela.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U01
- Dokonując analiz, prawidłowo posługuje się terminologią z zakresu teorii i praktyki animacji społeczno-kulturowej oraz pedagogiki szkolnej.
PE1_U03
- Na podstawie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki analizuje motywy i wzory zachowań osób należących do społeczności szkoły i jej środowiska.
PE1_U06
- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na temat zjawisk kulturowych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych.
PE1_U12
- Potrafi analizować działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, uwzględniając perspektywę etyczną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K10
- Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Efekty dla specjalności ASK-EN:
WIEDZA
PE1_W13
- Ma wiedzę na temat pedagogiki szkolnej, jako subdyscypliny pedagogiki, zna jej cele zadania i funkcje; zna zasady, metody i formy pracy opiekuńczo- wychowawczej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym .
PE1_W15
- Zna sposoby funkcjonowania uczniów w klasie/zespole oraz ma wiedzę na temat ról grupowych przyjmowanych przez uczniów w klasie.
- Zna specyfikę sytuacji ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych: szczególnie uzdolnionego, o zaburzonym rozwoju a także ucznia odmiennego kulturowo.
PE1_W23
- Zna zasady współpracy szkoły ze środowiskiem i możliwości jej rozszerzania; ma świadomość odpowiedzialności prawnej opiekuna-wychowawcy w szkole.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U01
- Potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, istotnych dla animacji społeczno-kulturowej i edukacji kulturalnej prowadzonej w szkole bądź jej środowisku.
PE1_U03
- Potrafi analizować motywy i wzory zachowań osób należących do społeczności szkoły lub jej środowiska.
PE1_U12
- Potrafi analizować działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, uwzględniając perspektywę etyczną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K03
- Docenia znaczenie poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w zakresie stwarzania nowych możliwości edukacyjnych, współpracy wewnątrzśrodowiskowej w szkole oraz rozwiązań tyczących praktycznego warsztatu nauczyciela i wychowawcy.
PE1_K10
- Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: