Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole 10-1S-PRW1
Podstawowe pojęcie: opieka, wychowanie, wsparcie, pomoc w optyce szkolnej.
Funkcje opiekuńcze i wychowawcze szkoły, obok funkcji dydaktycznej
jako podstawowe elementy w całokształcie pracy szkoły.
Współczesna świetlica szkolna, jako wewnątrzszkolna instytucja opieki i wychowania - nowe wyzwania, organizacja pracy na świetlicy.
Zasady pracy na świetlicy szkolnej.
Zadania i dylematy pracy pedagoga szkolnego (zadania: organizacyjne, profilaktyczne, socjalne, wychowawcze, dokumentacja pracy).
Wybrane elementy kultury i klimatu szkoły (relacje interpersonalne, przywództwo).
Proksemika klasy i szkoły.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody pracy:
wykład akademicki
ćwiczenia: dyskusje, pogadanki, dramy, debata, praca w grupach, metoda odwróconej klasy,
Ocena na podstawie:
zaliczenia pisemnego - 50% oceny końcowej.
ocena eseju - 25 % oceny końcowej
ocena aktywności studenta podczas zajęć - 25% oceny końcowej
Literatura
Nowosad I. Kultura szkoły w rozwoju szkoły. Kraków 2019,
Pomianowska M., Stańczyk M., O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji, WoltersKluwer, 2017,
Adrjan B., Kultura szkoły, Impuls, 2007,
Tuohy D., Dusza szkoły, PWN, 2002,
Jagieła J., Narcystyczna szkoła, Rubikon, 2007,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: