Poradnictwo i diagnostyka dla osób niepełnosprawnych 10-1S-PON1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil: akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE_W15
- Ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej, w tym zna profil działalności zawodowej doradcy zawodowego w różnych instytucjach świadczących usługi w zakresie poradnictwa zawodowego w Polsce adresowane do osób z różnych grup społecznych (o. pełnosprawne, o. niepełnosprawne, o. zagrożone wykluczeniem społecznym).
PE_W16
- ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej.
PE_W22
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym adresowanego do osób niepełnosprawnych.
PE_W23
- Zna zakres i specyfikę zadań wykonywanych przez doradcę zawodowego w Polsce i w poszczególnych krajach UE.
PE_W24
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie organizacji poradnictwa zawodowego w Polsce i krajach UE.
UMIEJĘTNOŚCI
PE_U03
- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi i w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do działań z zakresu poradnictwa zawodowego oraz psychologii pracy, uwzględniających potrzeby różnych odbiorców.
PE_U06
- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu podstaw poradnictwa zawodowego oraz psychologii pracy, uwzględniających potrzeby różnych odbiorców.
PE_U08
- Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów w zakresie wiedzy o poradnictwie zawodowym.
PE_U09
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z poradnictwem zawodowym.
PE_U10
- Potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznym w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych.
- Potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
PE_U12
- Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne.
- Przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych w zakresie wiedzy o poradnictwie zawodowym w Polsce i w Europie.
PE_U14
- Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie wiedzy o profilu kwalifikacji i kompetencji doradcy zawodowego i nauczyciela w Polsce i UE.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE_K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
PE_K05
- Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem
PE_K07
- Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
PE_K09
- Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: