Podstawy logopedii 10-1S-PLO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:
WIEDZA
PE1_W02
- Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o logopedii jako nauce interdyscyplinarnej, zna pojęcie logopedii, jej rozwój w Polsce (historię), przedmiot, zadania i działy logopedii, zna miejsce logopedii wśród innych nauk i związek z innymi dziedzinami wiedzy
PE1_W05
- Ma podstawową wiedzę w zakresie kształtowania się komunikacji językowej u dziecka w normie, zna przebieg rozwoju mowy dziecka
PE1_W08
- Zna podstawowe pojęcia z lingwistycznych podstaw logopedii: komunikacja językowa, język, kompetencja komunikacyjna, mowa, wypowiedź, wyraz, morfem, fonem, cecha dystynktywna, głoska
PE1_W17
- Ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania i patologii narządów mowy
PE1_W20
- Ma podstawową wiedzę z zakresu biomedycznych podstaw logopedii, zna czynniki warunkujące prawidłowy proces nadawania i odbioru mowy, zna podstawy anatomii i fizjologii układu nerwowego, budowę i funkcjonowanie układu narządów mowy i narządu słuchu.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- Zna klasyfikację zaburzeń mowy, rozumie i potrafi scharakteryzować różne formy zaburzeń mowy - podać ich przyczyny, patomechanizm, objawy
PE1_U07
- Ma rozwinięte umiejętności komunikowania się, w tym także posiada w stopniu podstawowym umiejętność poprawnego posługiwania się głosem
- Posiada umiejętność prawidłowego artykułowania.
- Umie porozumiewać się i wypowiadać estetycznie.
PE1_U14
- Ma wykształcone nawyki prawidłowego posługiwania się narządami mowy i wykazuje higieniczną dbałość w tym obszarze.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC_W02, PC_W03, PC_W18
Potrafi określić przedmiot i zadania logopedii
PC_W01, PC_W02, PC_W03
Zna elementarną terminologię używaną w logopedii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych
PC_W05, PC_W06
Zna etapy kształtowania się komunikacji językowej u dziecka w normie intelektualnej
PC_W06, PC_W08
Ma podstawową wiedzę dotyczącą klasyfikacji zaburzeń mowy ze szczególnym uwzględnieniem problematyki danej specjalności (kierunku)
PC_W05, PC_W06
Rozumie na poziomie elementarnym uwarunkowania prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju umiejętności językowego porozumiewania się i łączy je z rożnymi formami zaburzeń mowy
PC_U03, PC_U05
Umie przeprowadzić badania przesiewowe w celu wykrycia nieprawidłowości w rozwoju mowy
PC_U02, PC_U03, PC_U10
Umie zaplanować działania terapeutyczne wspomagające rozwój mowy dziecka (z uwzględnieniem problematyki danej specjalności/kierunku)
PC_K02, PC_K08
Ma przekonanie o potrzebie podejmowania działań logopedycznych (szczególnie w zakresie danej specjalności/kierunku)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: