Praca z grupą w pracy animatora – warsztat 10-1S-PGA1
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a724e421b5bbd4a5aa8fd7a54f921d462%40thread.tacv2/conversations?groupId=2598f333-6d6f-4e8d-99eb-aaaa269d6b51&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a879da7d3828b4f54a727f46f27b41500%40thread.tacv2/conversations?groupId=8b3febb1-a639-4d77-9455-89b6694d9ef1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020L)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
I. Grupy, zespoły, zbiorowości - ustalenia terminologiczne. II, III. Cykl życia grupy/zespołu zadaniowego – dynamika grupowa. IV, V. Role i funkcje członków grupy oraz zespołu zadaniowego. VI, VII. Przywództwo i zarządzanie grupą/zespołem. VIII, IX, X.Teorie motywacji. XI.Mechanizmy wpływu społecznego - jednostka a grupa. XII, XIII. Grupy efemeryczne - tłum psychologiczny. Panika tłumu (przewidywanie, unikanie, reagowanie). XIV. Powtórzenie materiału. XV.Kolokwium zaliczeniowe. |
W cyklu 2020L:
I. Grupy, zespoły, zbiorowości - ustalenia terminologiczne. II, III. Cykl życia grupy/zespołu zadaniowego – dynamika grupowa. IV, V. Role i funkcje członków grupy oraz zespołu zadaniowego. VI, VII. Przywództwo i zarządzanie grupą/zespołem. VIII, IX, X.Teorie motywacji. XI.Mechanizmy wpływu społecznego - jednostka a grupa. XII, XIII. Grupy efemeryczne - tłum psychologiczny. Panika tłumu (przewidywanie, unikanie, reagowanie). XIV. Powtórzenie materiału. XV.Kolokwium zaliczeniowe. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASK-EW
WIEDZA
PE1_W22
- Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą procesów tworzenia się grupy i jej wewnętrznej dynamiki, a także procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w działalności nauczyciela-animatora kultury.
PE1_W23
- Ma podstawową wiedzę o metodyce postępowania animacyjnego w pracy z grupą.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U07
- Potrafi porozumiewać się z osobami z różnych środowisk, tworzyć dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej czy grupie świetlicowej.
PE1_U13
- Potrafi organizować grupy zadaniowe, kierować nimi i przyjmować w nich różne role.
- Umie przyjmować i wyznaczać zadania.
- Posiada umiejętności organizacyjne, pozwalające na osiągnięcie przyjmowanych celów animacyjnych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K07
- Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.
----------------------------------------------------
* dla specjalności ASK-K
WIEDZA
PE1_W22
- Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą tworzenia grup społecznych oraz dynamiki zachodzących w nich procesów.
- Ma poszerzoną wiedzę w zakresie procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w działalności nauczyciela/animatora kultury.
PE1_W23
- Zna elementarne koncepcje z zakresu zarządzania/kierowania zespołem zadaniowym.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U07
- Potrafi porozumiewać się z osobami z różnych środowisk, tworzyć dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej czy grupie świetlicowej.
PE1_U13
- Potrafi organizować grupy zadaniowe, kierować nimi i przyjmować w nich różne role.
- Umie przyjmować i wyznaczać zadania.
- Posiada umiejętności organizacyjne, pozwalające na osiągnięcie przyjmowanych celów animacyjnych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K07
- Docenia walory pracy w zespole osób i ma świadomość konieczności partycypacji wielu „aktorów społecznych” w działalności pedagogicznej w szkole i poza nią.
Literatura
W cyklu 2020Z:
C. K. Oyster, Grupy; ZYSK i s-ka, Poznań 2002 *WSZYSTKIE MATERIAŁY DO REALIZACJI PRZEDMIOTU W FORMIE ZDALNEJ (ŁĄCZNIE Z LITERATURĄ) SĄ DOSTĘPNE DLA GRUPY ĆWICZENIOWEJ NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK) POD LINKIEM ZAMIESZCZONYM W ZAKŁADCE "LABORATORIUM/WARSZTATY" KONTAKT Z PROWADZĄCYM: |
W cyklu 2020L:
C. K. Oyster, Grupy; ZYSK i s-ka, Poznań 2002 *WSZYSTKIE MATERIAŁY DO REALIZACJI PRZEDMIOTU W FORMIE ZDALNEJ (ŁĄCZNIE Z LITERATURĄ) SĄ DOSTĘPNE DLA GRUPY ĆWICZENIOWEJ NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK) POD LINKIEM ZAMIESZCZONYM W ZAKŁADCE "LABORATORIUM/WARSZTATY" KONTAKT Z PROWADZĄCYM: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA: Dyskusja UWAGA!* W czasie zdalnej realizacji zajęć ćwiczenia będą realizowane poprzez: a.cotygodniowe video-spotkania z wykorzystaniem platformy MS Teams (synchroniczne) - realizowane zgodnie z planem zajęć. Spotkania online odbywają się w ramach zespołu utworzonego na platformie MS Teams (PZG_III ASK EK) oraz z użyciem kalendarza spotkań. b.udostępnienie studentom prezentacji z dodatkowym skryptem (wersją "pisaną" ćwiczeń oraz ilustracjami) - wersje pdf c.udostępnienie studentom zadań i ćwiczeń opartych na literaturze obowiązkowej oraz "studiach przypadku" przesłanych przez prowadzącego Zrealizowane zadania studenci nadsyłają w terminie 7 dni od ich otrzymania na adres florczak.aps@gmail.com. Rezultaty zadań omawiane są przez prowadzącego podczas zajęć online. *WSZYSTKIE MATERIAŁY SĄ DOSTĘPNE DLA GRUPY ĆWICZENIOWEJ NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK) - w tym zadania i treść ćwiczeń cząstkowych. LINK DO MATERIAŁÓW ZNAJDUJE SIĘ W ZAKŁADCE "LABORATORIUM/WARSZTATY" I JEST DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO STUDENTA REALIZUJĄCEGO PRZEDMIOT. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: Dyskusja UWAGA!* W czasie zdalnej realizacji zajęć ćwiczenia będą realizowane poprzez: a.cotygodniowe video-spotkania z wykorzystaniem platformy MS Teams (synchroniczne) - realizowane zgodnie z planem zajęć. Spotkania online odbywają się w ramach zespołu utworzonego na platformie MS Teams oraz z użyciem kalendarza spotkań. b.udostępnienie studentom prezentacji z dodatkowym skryptem (wersją "pisaną" ćwiczeń oraz ilustracjami) - wersje pdf c.udostępnienie studentom zadań i ćwiczeń opartych na literaturze obowiązkowej oraz "studiach przypadku" przesłanych przez prowadzącego Zrealizowane zadania studenci nadsyłają w terminie 7 dni od ich otrzymania na adres florczak.aps@gmail.com. Rezultaty zadań omawiane są przez prowadzącego podczas zajęć online. *WSZYSTKIE MATERIAŁY SĄ DOSTĘPNE DLA GRUPY ĆWICZENIOWEJ NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK) - w tym zadania i treść ćwiczeń cząstkowych. LINK DO MATERIAŁÓW ZNAJDUJE SIĘ W ZAKŁADCE "LABORATORIUM/WARSZTATY" I JEST DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO STUDENTA REALIZUJĄCEGO PRZEDMIOT. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: