Pedagogika twórczości 10-1S-PET
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W04
- Rozumie znaczenie klasycznych szkół psychologicznych dla pedagogicznych oddziaływań ukierunkowanych na pomoc w tworzeniu.
PE1_W11
- Zna najważniejsze nurty pedagogiczne i rozumie ich znaczenie jako historycznych źródeł pedagogiki twórczości.
PE1_W12
- Zna przedmiot badań pedagogiki twórczości jako subdyscypliny pedagogicznej.
- Rozumie źródła głównych nurtów badawczych pedagogiki i konsekwencje dla wyjaśniania zjawiska twórczości w kontekście pedagogicznym.
PE1_W22
- Zna genezę psychopedagogiki kreatywności
- Zna przedmiot badań pedagogiki twórczości jako subdyscypliny pedagogicznej.
- Wie jakie są funkcje i zadania pedagogiki twórczości jako subdyscypliny pedagogicznej.
- Zna podstawowe ujęcia (teorie, koncepcje, modele) stanowiące teoretyczne podstawy psychopedagogiki kreatywności i wpływające na praktyczne działania pedagogów twórczości w zakresie edukacji do twórczości.
PE1_W23
- Rozumie znaczenie kreatogennego klimatu dla działalności pedagoga twórczości.
- Zna i rozumie zasady realizacji celów pedagogiki twórczości w zakresie stymulowania rozwoju zdolności i postaw twórczych.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- Potrafi rozpoznać potoczne, naiwne koncepcje twórczości, mity na temat twórczości dzieci i młodzieży oraz analizować je posługując się najnowszą wiedzą wynikającą z badań empirycznych.
PE1_U06
- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K08
- Jest świadomy odpowiedzialności związanej z wykonywaną pracą podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: