Organizacja i działanie instytucji systemu oświatowego 10-1S-OIS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA: Pogadanka, dyskusja, referat,analiza dokumentów, w tym przepisów prawa oświatowego. SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Kolokwium testowe sprawdzające wiedzę i umiejętność jej zastosowania w praktyce. Kryteria oceny: trafność tematyczna i merytoryczna, poprawność strukturalna i językowa. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASKn-EW:
WIEDZA
PE1_W07
- Ma podstawową wiedzę o systemie oświatowym i jego powiązaniach z innymi instytucjami życia społecznego.
PE1_W23
- Zna strukturę, organizację i działanie systemu oświatowego, charakteryzuje jego elementy.
- Zna cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U03
- Na podstawie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki analizuje motywy i wzory zachowań osób wchodzących w skład społeczności różnych instytucji systemu oświatowego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASK-EK:
WIEDZA
PE1_W07
- Ma podstawową wiedzę o systemie oświatowym i jego powiązaniach z innymi instytucjami życia społecznego – w szczególności z podmiotami sektora pozarządowego i sektora kultury.
PE1_W23
- Zna strukturę, organizację i działanie systemu oświatowego, charakteryzuje jego elementy.
- Zna cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
PE1_W24
- Zna kontekst organizacyjny działalności edukacyjnej, wychowawczej w Polsce.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U03
- Umie diagnozować problemy instytucji systemu oświatowego oraz formułować alternatywne propozycje działań naprawczych.
PE1_U05
- Potrafi poddać analizie porównawczej oraz formułować wnioski dotyczące różnych sposobów funkcjonowania systemów oświatowych w Polsce i w Europie.
PE1_U06
- Umiejętnie prezentuje wnioski z własnych obserwacji i krytycznie analizuje aktualne rozwiązania na rynku instytucji wychowujących, kształcących, ukulturalniających.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K02
- Ma świadomość potrzeby współpracy i dialogu pomiędzy różnymi podmiotami realizującymi cele oświatowe, wychowawcze i społeczne.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Kontakt z prowadzącym zajęcia: eduda@aps.edu.pl |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: